فرمانده انتظامی استان گلستان از کاهش ۱۶ درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

کاهش جان‌باختگان تصادفات رانندگی در استان

به گزارش گلستان24؛به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان با بیان اینکه در تصادفات و حوادث رانندگی 3 فاکتور وسیله نقلیه، راه و عامل انسانی نقش دارند، اظهار داشت: وقوع تصادفات، سالانه میلیاردها تومان خسارت به کشور تحمیل می‌کند.

وی بیشترین عامل مرگ و میر در وقوع تصادفات را سرعت زیاد، خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان اعلام و تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مدیریت تصادفات، می‌تواند نقش موثری در پیشگیری و کاهش آن داشته باشد.

فرمانده انتظامی گلستان، مدیریت هوشمندانه پلیس با بهره‌گیری از ابزارهای نوین اجتماعی برای کاهش تصادفات را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: لازم است با همسو کردن افکار عمومی نسبت به رعایت قوانین و مقررات و همچنین آموزش و آگاه سازی رانندگی از سازمان‌ها و نهادهای متولی در حوزه پیشگیری از تصادفات نیز مطالبه صورت گیرد.

وی استان گلستان را به لحاظ اقلیمی و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، استانی منحصر به‌فرد دانست و گفت: حجم بالای تردد و قرار گرفتن این استان در مسیر منتهی به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اقدامات خاص انتظامی و ترافیکی را طلب می‌کند که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و تشکیل قرارگاه کاهش وقوع تصادفات، تلاش شده ‌مسیرها و محورها با دقت بیشتری کنترل و برای کاهش وقوع تصادفات نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای تدوین و اجرا شود.

سردار جاویدان از کاهش 16 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی و کاهش 4 درصدی مجروحان ناشی از تصادفات خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد کشته‌شدگان 22 نفر کمتر از سال قبل بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه بیش از 90 درصد جانباختگان در تصادفات درون شهری و 65 درصد در تصادفات برون شهری گلستان، موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده‌اند، به اجرای طرح‌های ویژه برخورد با موتورسیکلت‌سواران اشاره و بیان کرد : موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده به ترتیب معضل ترافیکی و قربانیان حوادث رانندگی در گلستان هستند و علیرغم تلاش های انتظامی و همچنین رویکرد پیشگیرانه، توفیقی در کاهش حوادث این 2 قشر ترافیکی حاصل نشده است و همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

سردار جاویدان از اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی همزمان با تشدید سفرهای تابستانی در ماه شهریور خبر داد و خاطر نشان کرد: تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی پلیس گلستان در همین راستا متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار