مسوول بسیج سازندگی گلستان عنوان کرد

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان گفت: با شرایطی که استان دارد تمام توان خود را در بخش آب شرب و کشاورزی استان گذاشتیم.

تمام توان خود را در بخش آب شرب و کشاورزی استان گذاشتیم

به گزارش گلستان24؛حسن ملک‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با رویکرد جدید اقدامات در بسیج سازندگی متمرکز شده و قرارگاه‌های جانبی نیز شکل گرفته و اقدامات ما مثل اتاق‌های راهبری جنگ مدیریت می‌شود.

وی تصریح کرد:  بسیج سازندگی نقش  پیش برندگی در ماموریت‌های بسیج دارد و مجموعه‌ای است که با کف مشکلات مردم و خدمات برای جامعه و توسط مردم این فعالیت‌ها را دنبال می‌کند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: سازماندهی اردوی جهادی از طریق بسیج سازندگی یکی از ماموریت‌های ما است و ظرفیت مردم و سپاه در کنارهم در این نهاد قرار می‌گیرد و تسهیل‌گر است و از همه ظرفیت‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

ملک‌حسینی گفت: بسیج سازندگی در قسمت‌های مختلف فعالیت دارد، اردوی جهادی و اشتغال و ...  در قالب‌های مختلف و بر اساس اولویت فعالیت‌های ما دنبال می‌شود و انجام ماموریت‌ها بر اساس اولویت یکی از سیاست‌های ما در سال جدید است.

وی افزود: انجام این ماموریت کار سختی است و نمی‌گویم موفق شدیم ولی نگاه  ما این است و اگر برای مثال اولویت جامعه در بحث اقتصادی باشد در موضوع اقتصادی گستره کار خود را ترسیم می کنیم.

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی و استان که محور فعالیت‌های کشاورزی است و ۷۰ درصد ظرفیت استان در این بخش قرار دارد و در این بخش خلأ داریم اقداماتی را انجام می‌دهیم.

ملک‌حسینی یادآور شد: یکی از مشکلات ما در استان کمبود زیرساخت‌های بخش کشاورزی است و نسبت به استان مجاور و سایر استان دیگر عقب ماندگی داریم که باید این عقب‌ماندگی را بپذیریم و با یک نگاه جهادی این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی گفت: ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی شمالی استان نیاز  به زهکشی دارد که بخش عمده مطالعاتش انجام شده و اگر این مهم به ظرفیت کشت استان در سطح زیر کشت افزوده شود کشاورزی استان توسعه می‌یابد و جاده دسترسی و آمایش کشاورزی  از موضوعاتی است که باید در این پروژه  به آن توجه شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان یادآور شد: تناوب کشت در استان حائز اهمیت است و باید بررسی کنیم که چه بکاریم و با توجه به تغییر اقلیم و کمبود منابع آبی باید کشت خاصی در استان داشته باشیم.

ملک‌حسینی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی را در بسیج سازندگی  دنبال می‌کنیم، گفت: این مهم از اولویت‌های کارهای ما در بخش بسیج سازندگی است و بخش محرومیت‌زدایی نیز اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی افزود: کارهای زیادی مثل خدمات‌رسانی در لایحه‌های مختلف جامعه در بسیج سازندگی اتفاق می‌افتد و با توجه به منابع استانی، نیاز و اولویت این خدمات‌رسانی‌ها اتفاق می‌افتد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان گفت: در قالب‌های زیرساختی در روستاها و مباحث فرهنگی و تربیتی و موضوعات سلامت در قالب خدمات‌رسانی در بسیج سازندگی فعالیت می‌کنیم.

ملک‌حسینی با بیان اینکه با شرایطی که استان دارد تمام توان خود  را در بخش  آب شرب و کشاورزی استان گذاشتیم، افزود: در مسیر خدمت به کشاورزان با همکاری بسیج مهندسی و بسیج سازندگی به شکل تلفیق برنامه‌ای را دنبال می‌کنیم که در این طرح هماهنگی بین دستگاهی با مجموعه سازندگی و سپاه با توجه به شرایط کشاورزی استان اتفاق می‌افتد.

وی به تامین آب شرب روستاها توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و  یادآور شد: در شهرهای شرقی استان و گمیشان در مقاطع کم آبی به صورت حمل آب با تانکر این مشکل را کمک می‌کنیم  و همچنین در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ۱۶ مدرسه را در دو سال گذشته تا کنون ساخته‌ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار