هاشمیان گفت: تا کنون ۳۰۰ هزار نفر از گلستانی‌ها در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند که امیدواریم با افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بستر‌های مهیا شده این رقم افزایش یابد.

 ۳۰۰ هزار گلستانی در سامانه ثنا ثبت نام کردند

 

به گزارش گلستان24؛رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری میزان از ثبت نام ۳۰۰ هزارگلستانی در سامانه ثنا خبرداد و گفت: ۷۱ درصد اوارق قضایی، اینترنتی به طرفین پرونده اطلاع داده می‌شود و قرار است این رقم تا پایان امسال به ۸۰ درصد برسد.

به گفته‌ی هاشمیان، ثبت نام افراد در سامانه‌ی ثنا، علاوه بر افزایش سرعت ابلاغ برگه‌های قضایی به طرفین پرونده، امکان شناسایی کسانی که در بیرون دادگستری‌ها به عنوان شاهدان قلابی یا کارچاق کن پرسه می‌زنند را نیز فراهم کرده است.

این مقام قضایی در استان گلستان درادامه افزود: سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار برگ اوراق قضایی در استان چاپ می‌شود که در صورت ثبت نام همه مراجعان به دستگاه قضایی در سامانه ثنا، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، سرعت و دقت ابلاغ اوارق قضایی نیز بیشتر می‌شود.

هاشمیان ادامه داد: حتی کسانی که در دادگستری پرونده ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به دادگستری‌ها، رایگان در این سامانه ثبت نام کنند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان، حفظ حریم خصوصی افراد، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش تجدید وقت پرونده‌ها به علت مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها از اهداف راه‌اندازی سامانه ثنا ست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار