مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه در گلستان ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۶ درصد روستاهایی که قابلیت گازرسانی داشتند، گازدار هستند، گفت: گازرسانی به ۳۷ روستای استان در دستور کار قرار دارد که تا پایان امسال و سال آینده عملیات گازرسانی آنها به اتمام می‌رسد.

گازرسانی ۳۷ روستای استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدرحیم رحیمی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در استان 100 درصد شهرها و 96 درصد روستاهایی که قابلیت گازرسانی داشتند، از این برخوردار شدند. علاوه براین 2 هزار و 450 واحد صنعتی نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی درباره استمرار گازرسانی هم افزود: همه فعالیت‌ها در حوزه گازرسانی در بخش بهره‌برداری و نگهداری وابسته به نقدینگی است. اگر پرداخت گازبها در زمان‌های مشخص انجام نشود دچار مشکل به ویژه در نگهداری شبکه‌ها خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به وجود 8 هزار و 900 کیلومتر خطوط توزیع و فشار متوسط در استان خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان گاز در استان از 551 هزار مشترک فراتر رفته است. در بخش روستایی گازرسانی به 840 روستا انجام شده و در هفته دولت امسال نیز گازرسانی به 12 روستای استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: همچنین گازرسانی به 37 روستای استان نیز در دستور کار قرار دارد که تا پایان امسال و سال آینده عملیات گازرسانی آنها به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال 394 میلیارد ریال پروژه در بخش گازرسانی به  روستاها و واحدهای صنعتی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. با این پروژه 12 هزارمترمکعب گاز در بخش صنعتی جایگزین خواهد شد.

رحیمی به آیین‌نامه جدید شورای اقتصاد درباره گازرسانی به واحدهای صنعتی افزود: براساس این آیین‌نامه واحدهای صنعتی که از سال 92 تا 95 فعال بودند و سوخت مایع دریافت می‌کردند و اطلاعات آنها در سامانه به ثبت رسیده بود؛ قرار است گازرسانی شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته 126 واحد گازرسانی شد و امسال و سال آینده هم 327 واحد صنعتی دیگر گازرسانی می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات این شرکت هم گفت: 77 میلیارد تومان مطالبات داریم که 24 میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی است.

/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار