مدیرکل راه و شهرسازی ‌گلستان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان ‌حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده است، گفت: ‌۳۰ درصد مساحت شهری گلستان در این حوزه قرار دارد.

۳۰ درصد مساحت شهری گلستان در حوزه حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده قرار دارد

به گزارش گلستان24؛حسین محبوبی ظهر امروز در جلسه بازآفرینی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به مساحت بالای حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده استان گلستان, 30 درصد جمعیت استان نیز در این محدوده زندگی می‌کنند.

وی افزود: همه افرادی که در بافت فرسوده و سکونتگا‌ه‌های غیر رسمی  زندگی می‌کنند, همشهری ما بوده و حق زندگی دارند و باید از امکانات و زیرساخت‌های مناسب و عدالت اجتماعی برخوردار باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: در اطراف شهر گنبدکاووس بافت فرسوده و حاشیه نشینی و در مرکز شهر بافت تاریخی قرار دارد که سالها از قدمت آنها می گذرد, خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در بافت تاریخی این شهر و آزادسازی حریم برج قابوس صورت گرفته, اما در مجموع در استان گلستان در حوزه بافت فرسوده اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی یادآور شد: وجود اراضی دولتی که آزاد نشدند, سبب شده تا نتوانیم این اراضی را در مناطقی که در بافت فرسوده قرار دارند در اختیار تسهیل‌گران قرار دهیم تا گلستان در این زمینه ارتقاء یابد.

ححت‌الاسلام علی فتحی, رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس اظهار داشت: در 3 محله بدلجه, مدرسی و اسلام آباد, 3 پایگاه اجتماعی فرهنگی با اعتبارات کشوری و ملی تشکیل شده و یک روحانی در هر یک از این پایگاه‌ها مستقر است.

وی افزود: این پایگاه‌ها, ظرفیت تاثیر گذاری برای همه دستگاه‌های اجرایی است تا با تشکیل کارگروه‌های مردمی بتواند مشکلات این محلات را برطرف کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار