معاون امور مناطق محروم و توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: اشتغال روستائیان به ویژه جوانان و ایجاد جاده مناسب برای روستاها اولویت اصلی ما است.

معاون رئیس‌جمهور: جاده‌سازی و اشتغالزایی در روستاهای محروم اولویت کشور است

به گزارش گلستان 24 ؛  سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در بازدید از روستاهای محروم در این منطقه در روستای وطن اظهار داشت: هر آنچه که نماینده شهرستان و فرماندار به عنوان کمبودها و مشکلات روستائیان محروم اعلام کنند, در حد توان انجام خواهیم داد تا مردم نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات آب مصرفی مردم روستاهای محروم افزود: در مرحله نخست پیگیر آب مصرفی روستاهای محروم هستیم و  آب مصرفی روستاها مانند شهرها نیست و جزو تامین آب شرب باید در حوزه آبرسانی اراضی کشاورزی و دام ها تدابیری صورت گیرد.

معاون امور مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری تصریح کرد: برای تامین آب چند روستا در حوزه آزادشهر یک میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص خواهیم داد و اشتغال جوانان این روستاها نیز به جد پیگیر هستیم.

وی یادآور شد: در حوزه روستاها برای طرح‌های اشتغالزایی وام و تسهیلات 4،6 و 8 درصدی با بازپرداخت 6 ساله پرداخت می‌شود.

رضوی تاکید کرد: امتیاز بزرگ این تسهیلات این است که می توان سند ملکی روستا و یا حتی سفته را به عنوان ضمانت و وثیقه قرارداد و وام‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای زنان سرپرست خانوار تا 30 میلیون تومان, ضمانت سفته قابل قبول است.

وی اظهار داشت: سالن ورزشی روستای وطن نیز که وزارت ورزش و جوانان تعهد پرداخت 800 میلیون تومانی را دارد و احتمالا امسال یک میلیارد تومان خواهد شد, دستور پرداخت آن را خواهیم داد.

معاون امور مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری تصریح کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری و تبدیل روستاها به مناطق گردشگری و کشت گیاهان دارویی می‌تواند در اشتغال پایدار روستاها نقش بسزایی داشته باشد.

معاون امور مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری از روستای آقچلی و طرح آزمایشی کشت گیاهان دارویی, مجموعه روستا مزرعه یزدانی نگین شهر و روستای وطن بازدید کرده و مدرسه 3 کلاسه این روستا را کلنگ‌زنی کردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار