مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت: ۸۲ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند و کمتر از یک درصد جمعیت استان عضو این کتابخانه ها هستند.

کمتر از یک درصد جمعیت گلستان عضو کتابخانه های استان هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ رضا قوانلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۸۲ کتابخانه نهادی ومشارکتی در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶۴ کتابخانه شهری و روستایی و ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی است.

وی افزود: این کتابخانه ها نیازمند تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری هستند و باید برای آن ها برنامه های ساختاری و محتوایی تعریف کنیم.

قوانلو گفت: در حال حاضر ۶۴۶ هزار و ۶۶۸ نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود بوده که از این تعداد ۷۲ هزار و ۹۱ نسخه مربوط به حوزه کتاب کودک و ۷۷۵ کتاب بریل ویژه نابینایان است.

وی اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۲۴۶ نفر عضو کتابخانه های استان گلستان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۲۴۹ نفر عضو کودک هستند، این تعداد کمتر از یک درصد جمعیت استان گلستان است.

قوانلو گفت: کوچکترین عضو کتابخانه های عمومی استان دو سال سن و پیرترین فرد ۷۵ سال سن دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت: در سال جاری ۳۶ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت داشتند و استان گلستان جزو چند استان برتر در این جشنواره بود.

وی افزود: در گذشته تملک دارایی کتابخانه های عمومی استان تنها به شکل استانی بود و تملک شهرستانی نداشتیم، اما با رایزنی های انجام شده و همکاری سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گلستان در سال جاری تملک شهرستانی داشتیم.

قوانلو تصریح کرد: در سال ۹۷، ۵۳۷ میلیون تومان مصوبه کتابخانه های عمومی استان بود که از این مقدار ۳۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ما تخصیص داده شود، البته از این مبلغ تخصیص داده شده ۹۰ میلیون تومان تملک استانی و ۲۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تملک شهرستانی بود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار