مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه بیش از 70 هزار نفر در کردکوی زندگی می‌کنند، گفت: در حال حاضر تنها یک هزار و 380 نفر عضو کتابخانه عمومی هستند که تفاوت معناداری در این آمار وجود دارد.

عضویت 1380 نفر از جمعیت 70 هزار نفری کردکوی در کتابخانه عمومی معنادار است/ وضعیت کتابخوانی مطلوب نیست

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ رضا قوانلو عصر دیروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کردکوی، اظهار کرد: در سند چشم‌انداز 1404 باید 35 درصد از اعضای یک جامعه باید عضو کتابخانه‌های عمومی باشند که متأسفانه کشور و استان گلستان با این شاخصه فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: بیش از 70 هزار نفر جمعیت در کردکوی وجود دارد که در حال حاضر تنها یک هزار و 380  نفر عضو کتابخانه عمومی هستند که تفاوت معناداری در این آمار وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با بیان اینکه نشست‌های کتابخوانی می‌تواند به تحقق اهداف ما کمک کند، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 900 نشست کتابخوان در کتابخانه‌های شهری و روستایی استان گلستان برگزار شد.

قوانلو متذکر شد: متأسفانه وضعیت کتابخوانی در گلستان مطلوب نیست و از نظر کیفی وضعیت مناسبی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با افزایش سرانه مطالعه آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد، یادآور شد: عوامل مختلف بر افزایش آگاهی مردم تاثیر دارند که ترویج فرهنگ مطالعه از جمله این عوامل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان در پاسخ به پیشنهاد فرماندار کردکوی مبنی بر راه‌اندازی کتابخانه سیار در سطح شهر و روستاهای این شهرستان، گفت: کتابخانه سیار به صورت ذاتی در دستور کار ما نیست ولی این آمادگی را داریم که در این راستا اقدام کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار