هیات وزیران در جلسه ای به ریاست رییس جمهوری با اختصاص اعتبار و کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از سیل و توفان در استان های تهران، زنجان، قم، گلستان و آذربایجان شرقی موافقت کرد.

 تسهیلات جبرانی دولت برای خسارات حوادث غیرمترقبه پنج استان

به گزارش گلستان 24  ؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در ادامه این جلسه، سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از برنامه تولید و اشتغال در قانون بودجه سال 1397 و لایحه بودجه سال 1398 به هیات وزیران ارایه داد.

این گزارش با اشاره به وضع موجود بازار کار ایران، ضمن ارایه نمای کلی بازار کار ایران در سال 1396 اذعان می دارد در پاییز سال 1397 نرخ بیکاری به 11.7 درصد کاهش یافته است.

گزارش مذکور در ادامه به بیان برنامه های تولید و اشتغال مورد تفاهم می پردازد که از جمله آنها می توان به طرح های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در مناطق شهری و روستایی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی، طرح مهارت آموزی در محیط کار، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از واحدهای اقتصادی مشکل دار موجود برای حفظ و صیانت از اشتغال موجود و کمک به احیای بافت های فرسوده (100 هزار واحد مسکونی) اشاره کرد.

برنامه های تولید و ایجاد فرصت های شغلی بر مبنای رسته فعالیت های اولویت دار بخش کشاورزی، برنامه ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش واحدها، پروژه ارتقای معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات در استان های مرزی، برنامه تکمیل طرح های نیمه تمام، توسعه واحدهای صنعتی و معدنی، توسعه سرمایه گردش واحدها، توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی، کسب و کارهای رسانه ای و تولید محتوای دیجیتالی و کسب و کارهای فرهنگی و هنری، از دیگر برنامه های ارایه شده برای تولید و اشتغال هستند.

هیات وزیران همچنین در ادامه ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.


انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار