معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: عملکرد گندم آبی گلستان طی ۳ الی ۵ سال به طور متوسط به ۷ تن می‌رسد.


عملکرد گندم آبی گلستان به ۷ تن می‌رسد

به گزارش گلستان 24 ؛  آقای کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت امروز در جشن شکرگزاری کشاورزی و تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی در گرگان گفت: عملکرد گندم آبی گلستان طی ۳ الی ۵ سال به طور متوسط به ۷ تن می‌رسد و باید وارد تولید چغندرقند نیز شود.

وی افزود: استان گلستان در پیشبرد برنامه موفق بوده و بیش از ۹۵ درصد اهداف ما در این استان طی پنج سال گذشته تحقق یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: استان گلستان در سال‌های اخیر مطابق برنامه، از کجا شروع کنیم با کدام روش و با چه تغییراتی به کجا برسیم، عمل کرده است.

کشاورز گفت: در طلیعه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به ادامه راه و اهداف متعالی انقلاب و مسیر روشن بخش کشاورزی امیدوار هستم.

مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز در این مراسم ضمن مقایسه تولیدات بخش کشاورزی استان در سال ۵۷ با امروز گفت: براساس آمار بخش کشاورزی در سال ۵۷ میزان تولیدات بخش کشاورزی در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تن رسیده است.

وی در خصوص حفظ ذخایر، کانال‌های آبیاری و انتقال آب و تسطیح اراضی گفت: تعهد کردیم طی دو سال آینده ۵۷۰ آب بندان با ۸ هزار هکتار زیر بنا را لایروبی و مرمت کنیم که عملیان اجرایی آن را آغاز کردیم.

کشاورز گفت: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد خودباوری ملت ایران در همه عرصه‌ها از جمله کار و تلاش و امنیت غذایی هستیم تا بتوانیم اهداف و آرمان‌های کشورمان را برآورده کنیم.

در این مراسم از ۵۹ کشاورز نمونه استان که ۵ نفر هم نمونه ملی هم هستند تجلیل شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

آخرین اخبار