فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: به فضل الهی و با کار جهادی و همت غیرتمندانه‌ای که از دیروز صبح توسط سپاه، بسیج و ارتش انجام گرفته توانستیم سه دهنه شکسته‌شده سیل‌بند را ببندیم.

سه دهنه شکسته‌شده سیل‌بند در آق قلا ترمیم شد

به گزارش گلستان۲۴،سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز پ در حاشیه ترمیم سیل‌بند منطقه «یلمه‌خندان» آق‌قلا اظهار کرد: اولا لازم می‌دانم از همه مردم به دلیل صبر و متانتی که در حادثه سیل به خرج دادند تشکر کنم.

وی تصریح کرد: به فضل الهی و با کار جهادی و همت غیرتمندانه‌ای که از دیروز صبح توسط سپاه، بسیج و ارتش انجام گرفته توانستیم سه دهنه شکسته‌شده سیل‌بند را ببندیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: با این اقدامات صورت گرفته بیش از نیمی از خروجی آبی که مجددا به سمت آق‌قلا می‌رفت، مهار شده است.

معروفی خاطرنشان کرد: من هفت سال افتخار حضور در دفاع مقدس را دارم اما کاری که این چند روزه توسط جهادگران انجام شده را تا به حال ندیده بودم.

گفتنی است از عصر روز جمعه به دلیل پاره شدن سیل‌بند خاکی که از ابتدای سیلاب فروردین ماه شهر آق‌قلا مردم به همراه نیروهای جهادی در بالادست شهر برای جلوگیری از ورود بیشتر سیلاب به سمت شهر احداث کرده بودند، سیلاب دوباره به بخشی از شهر آق‌قلا نفوذ کرد که بلافاصله نیروهای امدادی، مردمی و جهادی وارد عمل شده تا دو نقطه آسیب‌دیده را ترمیم کنند.

مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فارس در آق‌قلا نشان می‌دهد که در مناطق «عیدگاه» و «کل‌آباد» که در روزهای نخست سیلاب ارتفاع آبگرفتگی حتی به یک و نیم متر می‌رسید، در حال حاضر آبگرفتگی کاهش ملاحظه‌ای یافته است.

مشاهدات عینی و اظهارات مردم آق‌قلا بر این است، شهر پس از اقدامات نیروهای مسلح، هلال احمر و نیروهای مردمی در وضعیت خوبی قرار داشت و شرایط زندگی به حالت عادی بازگشته بود و همین میزان آبگرفتگی باعث نگرانی مردم شد و امیدواریم وحدت موجود در استان مشکل ایجاد شده از روز گذشته تا امروز را برطرف کند تا دوباره مردم به زندگی عادی بازگردند.

بر اساس این گزارش، تمامی نیروهای بسیجی، جهادی، امدادی و خدمات‌رسان در آق‌قلا در حال خدمت به شهروندان هستند و در اکثر نقاط شهر وضعیت عادی و زندگی مردم بدون مشکل جریان دارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار