معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد : از ابتدای شکل‌گیری دهیاری‌ها تاکنون مجموعاً 20 هزار میلیارد تومان به آنان کمک شده که 15 هزار میلیارد تومان آن فقط در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است.

15 هزار میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور کمک رسانی شده است

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای «گدم آباد» گنبدکاووس که با حضور دکتر امید معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری، غراوی سرپرست استانداری گلستان، طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس، نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراها و کریمی فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: تمام تلاش این معاونت، توزیع عادلانه اعتبارات برای توسعه روستاها و شهرها است.
وی تصریح کرد: براساس تبصره دو ماده 39 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده (سوخت) که از سال گذشته اجرای آن آغاز شده، تنها از این محل 200 میلیارد تومان به روستاها و شهرهای کوچک کمک مالی شد.
جمالی‌نژاد اضافه کرد: روند اجرای این تبصره قانونی امسال با قوت بیشتری پیگیری و اجرا می شود بطوریکه در فروردین مبلغ 200 میلیارد تومان و برای اردیبهشت نیز مبلغ 300 میلیارد تومان بر اساس شاخص جمعیت بین روستاها و شهرها توزیع شده است.
همچنین در این مراسم عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس نیز در سخنانی بر لزوم تسریع در ساخت سالن ورزشی «گدم آباد» با تخصیص به موقع اعتبارات تاکید کرد و گفت: بخشی از موفقیت‌های ورزش این شهرستان توسط جوانان این روستا از جمله «بهمن سالمی» و «رحمان رئوفی» دو ملی‌پوش والیبال ساحلی کشور به دست آمده است.
لازم به ذکر است سالن ورزشی روستای «گدم آباد» در زمین اهدایی برادران «عبدالحمید و عبدالمجید یلمه» به مساحت 2 هزار مترمربع با زیربنای 980 متر در اندازه 24 در 36 و با 120 متر مربع سرویس بهداشتی و فضای اداری، احداث می‌شود.
اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود 2.5 میلیارد تومان است که 400 میلیون تومان آن در اعتبارات سال 97 و از محل اعتبارات معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور تامین شده و برای امسال نیز مبلغ 700 میلیون تومان از اعتبارات استانی پیش‌بینی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار