شهرک ویلایی در دل جنگل؛

در 2 کیلومتری جنگل النگدره گرگان،درون پوشش جنگلی شهرک های مسکونی سربرآورده که سوال و ابهام جدی مااست که سعی در یافتن پاسخ آن داریم.

پارادایز،باستی هیلز گلستان ؟!

به گزارش گلستان24؛در حالی که انقلاب اسلامی ایران چهلمین سال عمرش را میگذراند جوانانی پیدا شده اند که صحیفه 22 جلدی امام را ورق می زنند و نهج البلاغه مولای عدالت خواهان را سرمه چشم می کنند و دوباره تاریخ تکرار می شود .

سربازانی از گهواره ها برمی خیزند که این بار نه کاخ سلطنت که کاخ تزویر سرمایه داری ریش دار و لیبرال و سکولار را در هم کوبند؛خرمشهر ها در پیش است و  این مسیر عدالت خواهی سربازان خمینی ثانی همه ایران را فراخواهد گرفت.

نوبت به گلستان رسیده است تا به عقب برگردد، به روزهایی که جوانانش بیدار تر از همیشه 5آذر گرگان را رقم زدند، اما این بار در ادامه همان راه علم مبارزه با لیبرال داخلی و مفسدین اقتصادی و اداری را بلند کنند.

شاید بتوان گفت زمین خواری عمده ترین فساد در استان های شمالی محسوب می شود. از سالهای بسیار دور مردم برای تامین ارزاق از طریق کشاورزی نیاز به زمین بیشتر داشتند،به همین سبب دست درازی و تخریب جنگل ها که میان مردم به آباد کردن زمین مشهور بود، آغاز گردید.

بعد از انقلاب سفید که اراضی کشاورزی طی سه مرحله به مردم واگذار شد، بسیاری از آنها باز هم به آباد کردن زمین یا همان تخریب جنگل ادامه دادند اما بعد از انقلاب اسلامی و خصوصا در سالهای اخیر، سازمان امور اراضی کشور بسیاری از این زمین ها که بعد از سال 42 بر اثر تخریب جنگل ایجاد شده بودند را خلع ید نمود.

در این میان بسیاری از کشاورزان که بدون اطلاع از سابقه زمین، اقدام به خرید کردند و شاید تمام سرمایه خود را نیز بابت آن قطعه زمین هزینه کرده بودند، متضرر شدند.

اما آن تعداد از زمین ها که با توجه به سندشان قبل از سال 42 ایجاد شده بودند در چه وضعیتی به سر می برند؟! آیا همه آنها خصوصا زمین های مجاور پوشش جنگلی هنوز کاربری کشاورزی دارند؟ آیا در بین این زمین ها، قطعه یا قطعاتی پیدا می شود که قبل از سال 42 کاربرد مسکونی داشته اند؟؟!!

وقتی 2 کیلومتر جاده فرعی و خاکی جنگل النگدره را طی کردید به شهرک هایی برمیخورید که در نگاه اول ممکن است لذت زندگی در آنجا را تصور و آهی از سینه بیرون کنید،احتمالا این آه ناشی از گسل طبقاتی ایجاد شده است برخی ها نیز به جای آه از سینه، اسکناس و چکی از جیب بیرون می کشند برای خریداری یکی از آن زمین یا ویلاها.

اما اینکه شهرک ویلایی پارادایز که اتفاقا نام شهرک اساتید دانشگاه منابع طبیعی گرگان را نیز یدک می کشد چگونه و در چه تاریخی و با کدام ماده، قانون و سندی، 2 کیلومتر درون پوشش جنگلی سربرآورده سوال و ابهام جدی ماست که سعی در یافتن پاسخ آن داریم.

زمین این شهرک ها که طبق تحقیقات محلی و ادعای برخی اهالی آن منطقه از سال 1336 دارای سند می باشد، آیا از ابتدا کاربری مسکونی داشته است؟ یا اینکه شاهد اعطای مجوز ها، تغییر کاربری ها و  ساخت و ساز های غیرقانونی هستیم؟ آیا پارادایز، باستی هیلز یا کلاک گلستان است؟!

photo_2019-05-25_12-33-06

” و أنَّ إلی رَبِّکَ المُنتَهَی”   

انتهای پیام/ امیرمسعود رایجی

 

ارسال نظر

  • علیمحمدی
    0

    با سلام. درباره گزارش ۷۵۶۷۵ بسیارخوشحالم. زیرا که چنین گزارشی رو درباره شهرک پارادایز درخواست کرده بودم.لطفا پیامتون رو به مسوولان برسونید.مخصوصا الان که بحث زمین خواری در زیارت داغ شده.ممکنه بتونن کاری بکنن. ممنون

آخرین اخبار