رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان از خلع ید چهار و نیم هکتار از سواحل گلستان و همچنین احیاء ۲۲ کارخانه در سال ۹۷ خبرداد.

مردم می توانند تخلفات را از اطریق سامانه سجام به ما اعلام کنند

به گزارش گلستان۲۴؛ هادی هاشمیان بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه نشست با جامعه دانشگاهی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۳۲ هکتار از جنگل‌ها و ۴ و نیم هکتار از سواحل گلستان خلع ید شد و با وجود برخوردها به دلیل نبود نظارت و اهمال سایر دستگاه‌ها تصرفات سالانه افزایش می‌یابد.

وی افزود: رأی های مختلف در خصوص پرونده‌های محیط زیست و منابع طبیعی می‌دهیم اما به دلیل اینکه اجرای آن برای دستگاه های مربوطه هزینه بر است، اجرا نمی شود.

هاشمیان همچنین از اینکه استان با سرپرست اداره می شود انتقاد کرد و گفت: زمانی که استاندار داشتیم بسیاری از دستگاه ها خلع ید را به سختی رعایت می کردند اما اکنون که استاندار نداریم اوضاع به گونه دیگری است.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: بیش از سه هزار پرونده در خصوص چاه های غیرمجاز داشتیم که در خصوص پلمب آنها رأی صادر کردیم اما اجرایی نشد.

سامانه سجام

هاشمیان سامانه مردمی سجام را بستر خوبی برای اطلاع دادن تخلفات برشمرد و افزود: مردم می توانند تخلفات را از این طریق به ما اعلام کنند و بسیاری از برخوردها هم از این طریق صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه پرونده ای از سال ۹۶ در شورای حل اختلاف گلستان نداریم، اظهار کرد: سلامت و صحت عملکردی که در دستگاه قضایی و مخصوصاً دستگاه قضایی استان وجود دارد در دیگر دستگاه ها وجود ندارد.

هاشمیان بیان کرد: در هر پرونده می توان هشت الی ۱۰ تخلف انجام داد و با توجه به آمار چهار هزار پرونده ورودی سالانه به دستگاه قضایی استان، آمار تخلفات باید بالا باشد اما این این رقم ناچیز است.

وی تصریح کرد: جز پرونده فرماندار مرکز استان و استاندار که در تهران رسیدگی می شود سایر پرونده های مدیران در مرکز استان رسیدگی می شود.

هاشمیان اضافه کرد: بیشترین پرونده های حقوقی در خصوص «مطالبه طلب» و بیشترین پرونده های کیفری در خصوص «سرقت موجب تعزیر» است و این امر نشان از ولنگاری فرهنگی بوده و باید تلاش کرد تا اطلاعات حقوقی مردم بالا برود.

اقدامات اقتصادمقاومتی

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: اقدامات خوبی در خصوص اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی استان صورت گرفته که به عنوان مثال در سال گذشته ۳۵۰ کارگر به محل کار خود برگشتند.

هاشمیان از احیا و راه اندازی مجدد ۲۲ کارخانه خبرداد و تصریح کرد: همچنین ۸۵۰ کارگر کارخانه دام و طیور که در معرض تعطیلی بود با توافق با بانک ها ادامه کار دادند.

وی گفت: تمام دادستان ها مأمور پیگیری و سرکشی به کارگاه ها و کارخانجات هستند همچنین شعبی را مختص این امر در نظر گرفتیم.

هاشمیان بیان کرد: از اجرای برنامه تلویزیونی سیمای قانون در شبکه استانی استقبال فراوانی شده بود و سال گذشته ۴۵ برنامه بخش زنده داشتیم اما از ابتدای امسال به دلیل اختلاف مالی با صداوسیما این امر متوقف شده است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار