آیت‌الله نورمفیدی گفت: طرح معامله قرن به دنبال نابودی و از بین بردن هویت فلسطین است.

طرح معامله قرن به دنبال نابودی و از بین بردن هویت فلسطین است

به گزارش گلستان۲۴؛ «آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی» امروز (جمعه ۱۰ خرداد) در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: امروز روز بسیار مهم برای امت مسلمین است که امام خمینی (رحمه الله علیه) آن را بنیان‌گذاری کرد.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی معمار کبیر انقلاب از اسرائیل به‌عنوان غده سرطانی یاد کرده بود و آن را خطری برای جهان اسلام و کشورهای منطقه می‌دانست.

 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: هنوز یک سال از انقلاب  نگذشته بود که امام خمینی (رحمته الله علیه) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کرد و می‌بینیم در کشورهای اسلامی و جهان موج جدیدی به وجود آورده تا مسئله فلسطین از یک مسئله قومی و منطقه‌ای خارج شود.

 

وی گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با اتکا به مسائل قرآنی مبارزه با اسرائیل را آغاز کرد، بیت‌المقدس قبله نخست مسلمانان جهان است و برای مسلمانان بسیار حائز اهمیت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکا مسلمانان نمی‌توانند از مسجد الاقصی دست‌بردارند، افزود: امروز روز جهانی قدس به یک درخت باربر تبدیل شده است و دشمنان از روز جهانی قدس احساس خطر می‌کنند.

 

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه امروز روز جهانی قدس اهمیت دیگری نیز پیدا کرده و آن خیانت در قالب طرح معامله قرن آمریکایی‌ها است، گفت: طرح معامله قرن به دنبال نابودی و از بین بردن هویت فلسطین است.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها برعکس حرکتی که در ایران در پیش گرفتند و به‌جای تحریم و فشار اقتصادی به بهانه حل مشکلات اقتصادی فلسطینی‌ها به دنبال این هستند که هویت این کشور را از بین ببرند.

 

امام جمعه گرگان به حمایت عربستان و کشورهای عرب از طرح معامله قرن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: معامله قرن به دنبال گرفتن هویت فلسطین است و در قالب این طرح به دنبال خلع سلاح حماس هستند و از سویی به آوارگان فلسطینی اجازه برگشت به کشو خود را ندهند.

 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس به‌عنوان یک جهاد مردمی تأثیرگذار خواهد بود و کار را بر مستکبران برای اجرای این طرح شوم سخت‌تر می‌کند‌.

 

وی گفت: روز دوشنبه ۱۳ خرداد امام خمینی(رحمته الله علیه) در مدرسه فیضیه سخنرانی کرد و فلش سخنان  امام خمینی(رحمه الله علیه) با آمریکا، اسرائیل و شخص شاه بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به ارتحال ملکوتی امام(رحمه الله علیه) اشاره کرد و افزود: پس از رحلت معمار کبیر انقلاب مقام معظم رهبری در صحنه‌های مختلف نشان دادند که خلف صالحی به‌جای امام خمینی(رحمه الله علیه) بودند.

 

آیت‌الله نورمفیدی تأکید کرد: امروز به جایگاه خوبی انقلاب اسلامی رسیده است و این به مفهوم آن نیست که مشکلی در کشور وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار