کتابشناسی استکبارستیزی در گلستان24؛

«ما یقین داریم با ادامه ی مبارزات مردم فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می شود و بیت المقدس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز میگردد؛ ان شاء الله»

"فلسطین" از منظر آیت الله سید علی خامنه ای

این قسمت از گزارش کتابشناسی استکبار ستیزی گلستان24، به کتاب "فلسطین"، آیت الله سید علی خامنه ای می پردازد:

 

فلسطین خامنه ای

 

نام کتاب: فلسطین

گردآورنده کتاب: سعید صلح میرزایی

سخنران: سید علی خامنه ای

نویسنده مقدمه کتاب: علی اکبر ولایتی

ناشر کتاب : انقلاب اسلامی

 

فلسطین

 

بیوگرافی سید علی خامنه ای

آیت الله سید على خامن ه‏اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه‏اى، در روز 24 تیرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود.

ایشان دومین پسر خانواده هستند. زندگى سید جواد خامنه‏اى مانند بیشتر روحانیون و مدرسّان علوم دینى، بسیار ساده بود. همسر و فرزندانش نیز معناى عمیق قناعت و ساده زیستى را از او یاد گرفته بودند و با آن خو داشتند.

 ایشان از دوره دبیرستان، خواندن «جامع المقدمات» و صرف و نحو را آغاز کرده بود. سپس از مدرسه جدید وارد حوزه علمیه شد و نزد پدر و دیگر اساتید وقت ادبیات و مقدمات را خواند از هیجده سالگى در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد مرجع بزرگ مرحوم آیت الله العظمى میلانى شروع کرد. از سال 1337 تا 1343 در حوزه علمیه قم به تحصیلات عالى در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر بزرگانی چون مرحوم آیت الله العظمى بروجردى، امام خمینى، شیخ مرتضى حائرى یزدى وعلـّامه طباطبائى استفاده کردند.

آیت الله خامنه ه‏اى از سال 1341 که در قم حضورداشتند و حرکت انقلابى واعتراض آمیز امام خمینى علیه سیاست هاى ضد اسلامى و امریکا پسند محمدرضا شاه پهلوى، آغاز شد، وارد میدان مبارزات سیاسى شدند و شانزده سال تمام با وجود فراز و نشیب هاى فراوان و شکنجه‏ها و تعبیدها و زندان ها مبارزه کردند و در این مسیر ازهیچ خطرى نترسیدند

پس از پیروزى انقلاب اسلامى نیز هم چنان پرشور و پرتلاش به فعالیّت هاى ارزشمند اسلامى و در جهت نزدیک تر شدن به اهداف انقلاب اسلامى پرداختند که همه در نوع خود و در زمان خود بى‏نظیر و بسیار مهّم بودند

 

گلستان24، کاملترین خلاصه نویسی از این کتاب را با نام خود شخص منتشر می کند.3

 

معرفی کتاب

کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، مروری است بر دیدگاه ایشان در مورد مسئله ی فلسطین به همراه مقدمه ای از دکتر ولایتی که به اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی می پردازد. این کتاب در هشت فصل به موضوعاتی مانند شبهات مطروحه در مسئله ی فلسطین، آینده ی فلسطین و راه حل های مسئله ی فلسطین از منظر مقام معظم رهبری می پردازد.

در این کتاب علاوه بر انتشار بیانات رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه ی تهران در تاریخ ۱۳۵۹/۵/۱۷ (دومین برگزاری روز قدس انقلاب اسلامی) در ۸ بخش شامل «کلیات»، «شکست ها و پیروزی ها»، «مسئولیت ها»، «جنایات»، «راه حل ها»، «قهرمانان»، «روشنگری» و «آینده ی روشن» به مرور بیانات حضرت آیت الله خامنه ای پیرامون مسئله ی فلسطین پرداخته است.

در بخش هایی از کتاب مطلبی با عنوان «روز قدس؛ روز اسلام، انسانیّت، انقلاب و امام» آمده است: «امروز روز بزرگ و جهانى قدس است، روز تجمع آرمانهاى مسلمانان جهان در یک کلمه و در یک جمله است، روز اتحاد صفوف همه‌‌ى مسلمانان از همه‌ى ملتها و کشورهاست، روز اسلام است، روز انسانیّت است، روز انقلاب است و روز امام ماست

همچنین در بخش دیگری با عنوان «مسأله‌‌ى فلسطین؛ مهمترین مسأله‌‌ى دنیاى اسلام» نوشته است: « مسأله‌‌ى فلسطین، مهمترین مسأله‌ى دنیاى اسلام است. هیچ مسأله‌‌ى بین‌‌المللى‌‌اى در دنیاى اسلام از این بالاتر نیست؛ چون تسلّط غاصبانِ سرزمین فلسطین و قدس بر این بخش از پیکر امّت اسلامى، منشأ بسیارى از ضعفها و دشواریها در دنیاى اسلام است. امیدواریم خداى متعال برکات و فضل خود را بر ملت فلسطین و بر دنیاى اسلام نازل کند و آنها را مشمول لطف و نصرت خود قرار دهد. ما آفاق را روشن مى‌بینیم. ما با ایستادگى، آینده‌ی خوبى را براى دنیاى اسلام و فلسطین پیش‌بینى مى‌کنیم. ما معتقدیم که مرگ دنیاى اسلام و ذلّت و تحقیر نهایى او روزى است که در مقابل فزون‌‌طلبى استکبار و صهیونیسم عقب بنشیند و تسلیم آن شود. امیدواریم خداوند چنین روز و چنین وضعیّتى را هرگز براى دنیاى اسلام پیش نیاورد. ما یقین داریم با ادامه‌‌ى مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهى آزاد مى‌شود و بیت‌‌المقدّس و مسجدالاقصى و سایر نقاط آن سرزمین اسلامى به آغوش جهان اسلام باز ‌شاءالله. والله غالب على امره

 

 

قسمت هایی از متن  کتاب

رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود فرموده‌اند: «دولت بی‌اصل و نسب؛ دولت جعلى؛ ملتِ دروغى. از اطراف دنیا آدم‌هاى شریر را گرد آوردند و ملغمه‌اى به اسم «اسراییل» درست کردند! این ملّت است؟! هر جا یهودی‌هاى شریر و خبیثى بودند، در آنجا جمع شدند. در اغلب کشورها، یهودی‌ها هستند و زندگى می‌کنند – در کشور ما هم هستند که زندگی‌شان را می‌کنند – کارى به کار کسى ندارند، کسى هم به آن‌ها کارى ندارد. کشورشان است و در آن زندگى می‌کنند. آن‌هایى که به سرزمین‌هاى اشغالى رفتند، خبیث‌ها، شریرها، طمّاع‌ها، دزدها و آدمکش‌ها بودند که از همه جاى دنیا جمع شدند. این شد یک ملّت؟! ملت و دولتى که این طور به وجود آمده است و اسم خودش را اسراییل گذاشته، غیر از راهِ ترور، راهى ندارد؛ حرف حسابى ندارد. آن وقت، چنین موجوداتى با این دنائت و پستى و پلیدى، می‌خواهند دولت و ملتِ نورانى و سربلند و عزیزى مثل ایران را در افکارِ عمومىِ جهان متّهم کنند. خودِ آن‌ها از همه متّهم‌تر، مجرم‌تر و روسیاه‌ترند

 در بخش «درباره کتاب» این کتاب آمده است:

بر هیچ‌‌کس پوشیده ‌نیست که انقلاب اسلامی ایران بر پایه‌‌ی مبانی دین مبین اسلام به ‌وجود آمده است. بر همین اساس حمایت از منافع جهان اسلام و بالخصوص ملتهای مظلوم مسلمان از اولین شعارهایی بود که توسط بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی قدّس‌سره مطرح ‌گردید.

این در حالی‌ بود که رژیم منحوس پهلوی جزو اولین دولتهای اسلامی بود که اسرائیل این دولت جعلی را به رسمیت شناخته بود.

آرمان امام‌ خمینی قدّس‌سره جان تازه‌‌ای به پیکر انتفاضه دمید و ابتکار تعیین جمعه‌‌ی آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» عامل ماندگاری مسأله‌‌ی فلسطین گردید.

پس از ارتحال آن حکیم الهی، عَلَم این آرمان‌خواهی بر دوش خلف صالح او یعنی حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای دام‌ظلّه‌العالی قرار گرفت.

گستره‌‌ی اطلاعات معظّمٌ‌له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مسأله‌‌ی فلسطین، هر محقق و شیفته‌‌ی علم را به پای سخن ایشان می‌‌کشاند.

اثر حاضر تلاشی ناچیز به منظور تسهیل استفاده‌‌ی علاقه‌‌مندان بهره‌‌مندی از محضر ایشان است.

 

 

دانلود کتاب

برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب فلسطین (فارسی) اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب فلسطین (لاتین) اینجا را کلیک کنید.

 

 

گلستان24، کاملترین خلاصه نویسی از این کتاب را با نام خود شخص منتشر می کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار