رئیس اتحادیه میوه وتر بار استان گلستان؛

خلیلی:تفاوت قیمت میوه جات از درب باغ تا کف بازار منطقی است.

شکل گیری قیمت میوه وتره بار بر اساس عرضه وتقاضا است/مدیریتی بر میزان کشت محصولات وجود ندارد

به گزارش گلستان24؛حسین خلیلی رئیس اتاق اصناف و اتحادیه میوه وتر بار استان گلستان در گفت وگویی با خبرنگار ما،اظهارداشت:در حال حاضر برای محصولاتی مانند هلو صادراتی نداریم و بیشتر مرکبات را به دیگر استان ها صادر می کنیم.

وی با اشاره به تفاوت قیمت محصولات از درب باغ تا بازار،خاطرنشان کرد:این تفاوت قیمت منطقی است،به عنوان مثال شما هلو را کیلوی 2هزارتومان به صورت عمده و از روی درخت خریداری می کنید این محصول نیاز به نگهداری،حمل ونقل؛سبد،چینش ودیگر موارد دارد که باعث می شود هزینه اندکی بر روی قیمت میوه اعمال شود وقیمت برای مصرف کننده کیلویی 4 الی 5 هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه میوه وتر بار استان با بیان اینکه شکل گیری قیمت میوه جات در استان بر اساس عرضه وتقضا است،تصریح کرد:سقف قیمتی برای فروش میوه جات در استان وجود ندارد، بر همین اساس زمانی که عرضه زیاد شود وتقاضا کم قیمت ها کاهش و اگر بلعکس این مسئله اتفاق بیافتد قیمت ها افزایش می یابد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان در رابطه با افزایش قیمت سیب زمینی،اظهار کرد:سال گذشته حجم زیادی از سیب زمینی توسط کشاورزان کشت شد و به علت زیاد بودن میزان این محصول بخشی از آن بر روی زمین شخم زده شد و قیمت این محصول در آن سال کم بود ولی امسال کشاورزان نصف محصول سال گذشته را کاشتند که باعث شد قیمت ها افزایش پیدا کند.

وی در پایان اذعان کرد:نظارتی بر میزان کشت محصولات بر اساس تقضا وجود ندارد و به همین علت است که محصولاتی نظیر سیب زمینی در یک سال افزایش قیمت ودر یک سال کاهش قیمت دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار