استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مراکز متخلف خط قرمز خرید محصولات زراعی در سال جدید است، گفت: ظرفیت تبدیل گندم به آرد در گلستان پایین است و تلاش می‌کنیم این سهمیه را برای استان افزایش دهیم تا زمینه افزایش اشتغال را فراهم کنیم.

سهمیه تولید آرد در استان گلستان افزایش یابد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مناف هاشمی در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات زراعی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی کشور برگزار شده، اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که در محصولاتی مانند گندم و جو که گلستان تولیدات خوبی دارد به رتبه نخست در سطح کشور دست یابیم.

وی افزود: استان گلستان به همراه استان‌های فارس و خوزستان، 3 استان اول کشور در تولید گندم هستند و باید کشاورزان این استان‌ها در مسئله خرید تضمینی به صورت ویژه تری مورد توجه قرار گیرند و با افزایش قیمت خرید تضمینی و تسریع در پرداخت مطالبات این کشاورزان آنان را نسبت به فعالیت شان دلگرم‌تر ساخت.

استاندار گلستان  با تاکید بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران حوزه ذخیره سازی و سیلو، گفت: از سرمایه گذاران حوزه سیلو در سطح استان با ارائه تسهیلات و زمین می‌خواهیم تا مشکل ذخیره‌سازی برای سال‌های آتی مرتفع شود.

هاشمی با اشاره به میزان تولید گندم در استان و زهکشی اراضی در راستای افزایش تولید، خاطر نشان کرد: باید ظرفیت‌های جدیدی در سطح استان و شهرستان‌هایی که کمبود فضای انباری دارند، شناسایی و ایجاد شود.

وی یادآور شد : برخی کشت‌ها در گلستان مقرون به صرفه نیست اما کشت گندم با توجه به کیفیت این محصول در گلستان می‌تواند برای استان رتبه نخست در کشور را به همراه داشته باشند.

استاندار گلستان با بیان اینکه هرچند نگرانی چندانی در خصوص خرید تضمینی این محصول و برپایی مراکز خرید وجود ندارد، گفت: تلاش ما این است که سازماندهی خوبی ایجاد کنیم تا تجربیات سال‌های گذشته، منجر به نتیجه قابل قبول تری شود.

هاشمی با تأکید بر اهمیت مرغوبیت و کیفیت آرد، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با سلامت و امنیت غذایی مردم هیچ جای خطا و اشتباه ندارد و دستگاه‌های متولی این امر باید با دقت و جدیت، مرغوبیت گندم و آرد تولیدی را بررسی کنند.

وی با اشاره با اشاره به رایزنی برای افزایش سهمیه تولید  آرد در استان گلستان هستیم، گفت: با توجه به اینکه گندم در این استان تولید می شود و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، باید از خام‌فروشی آن جلوگیری کرده و سهمیه تولید آرد استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار