مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به استمرار معرفی سیل زدگان این استان به بانک ها برای دریافت تسهیلات، خواستار همکاری بیش از گذشته بانک های عامل در شتاب دهی به طی شدن مراحل اداری و بستن قرارداد در پرداخت تسهیلات مسکن به خسارت دیدگان شد.

بانک ها در پرداخت وام مسکن به سیل زدگان گلستان شتاب کنند

به گزارش گلستان۲۴؛ محمد تقی زمانی نژاد روز شنبه در گزارشی از آخرین وضعیت ارایه تسهیلات به سیل زدگان برای ساخت یا تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده گلستان به ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۱ هزار و ۴۵۰ متقاضی در شهرستان‌های آق قلا، گُمیشان، گنبدکاووس برای دریافت تسهیلات ساخت و تعمیر به بانک معرفی شدند که از این تعداد، یک هزار و ۳۸۲ نفر موفق به بستن قرارداد شده‌اند
وی گفت: منابع مالی مورد نیاز پرداخت تسهیلات به سیل زدگان برای ساخت و تعمیر توسط دولت تامین و ابلاغ شده است.
زمانی نژاد به ساخت و ساز مسکن در مناطق سیل زده گلستان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸۴۲ واحد خسارت دیده، آواربرداری، یک هزار و ۶ واحد پی کنی، ۱۱۶ واحد فونداسیون، ۳۰ واحد ستون، ۱۳ واحد در مرحله سقف و عملیات ساخت ۵ واحد در آق قلا، گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت نیز به پایان رسیده است.

 

‌در عملیات ساخت و تعمیر مسکن سیل زدگان گلستان از ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معین استان‌های خراسان رضوی و گیلان در گنبدکاووس و گمیشان استفاده می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین گفت: تاکنون به ۴ هزار و ۲۹۰ خانوار که مسکن آنها در سیل خسارت دیده، ۲۰۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت، تعمیر و معیشت پرداخت شد.
در سیل اخیر، دولت برای ساخت مسکن ۱۰۰ میلیون ریال، تعمیر ۷۰ میلیون ریال و معیشت ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.
طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در سیل اخیر ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در استان خسارت دید.
بارش شدید باران، طوفان، سیل، آبگرفتگی و رانش زمین در استان گلستان که از اواخر سال ۹۷ آغاز شد ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف به ویژه مسکونی از جمله در شهرستان‌های آق قلا، گمیشان، گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر وارد کرد و موجب جان باختن ۱۱ نفر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار