رضوانی گفت: توانستیم ۲۵ تفاهم‎نامه با دستگاه‎های اجرایی داشته باشیم و با حمایت این دستگاه‎ها کلاس‎های آموزشی و تربیتی را در زندان برگزار کنیم.

انعقاد ۲۵ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی

به گزارش گلستان۲۴؛«علیرضا رضوانی» امروز(شنبه یکم تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: تغییرات بسیار مهمی در قوه قضائیه صورت گرفته که در راس آن تغییر رئیس قوه قضائیه بود و این مهم درایت مقام معظم رهبری برای انتصاب آیت‎الله رئیسی را نشان می‎دهد که توانسته از مقام سربازی به ریاست برسد.

 

مدیرکل زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان ادامه داد: در مدت کوتاهی که تصدی مسئولیت قوه قضائیه را برعهده گرفتند شاهد تغییر و تحول در قوه قضائیه بودیم که منجر به کاهش میزان جمعیت کیفری و تغییر در تعداد زندانیان کشور شد.

 

رضوانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: زندان به عنوان یکی از مجازات رایج در سطح جهان مطرح است و کماکان شاهد اجرای مجازات زندان به عنوان یکی از مهمترین و رایجترین مجازات‎ها هستیم که مخالفین زیادی دارد.

 

وی یادآور شد: این اصل که هر کسی هنجار شکنی کند و از قانون تبعیت نکند باید مجازات شود، در بحث زندان شخص مجرم تنها مجازات نمی‎شود و بار مجازات وی به اطرافیان به ویژه خانواده زندانی نیز تحمیل می‎شود.

 

مدیرکل زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان افزود: افرادی که مدت‎ها در زمان به لحاظ اتهام یک موضوع در زندان به سر می‎برند و پس از سال‎ها بی‎گناهی وی ثابت می‎شود و این یکی از مقوله ‎های مهم در مجازات زندان است که مغفول مانده است.

 

رضوانی خاطرنشان کرد: مطابق آیین‎نامه سازمان زندان‎ها که به تصویب ریاست قوه قضائیه وقت رسیده است «زندان محل نگهداری متهمین و محکومانی است که در راستای اصلاح و تربیت زندانی می‎شوند».

 

وی با بیان اینکه زندان نباید برای انتقام و یا زجرآوری باشد، افزود: زندان محلی برای اصلاح افراد مجرم باید باشد، فردی که مرتکب جرم می‎شود از مقام انسانیت فاصله گرفته است.

 

مدیرکل زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان با بیان اینکه هر کسی ذاتا مجرم نیست، یادآور شد: نگاه ما نباید به گونه‎ای باشد که کسی مرتکب جرم شده را زندانی کنیم و از جامعه فاصله بگیرد.

 

رضوانی با بیان اینکه برخی زندان را به عنوان اتاق بدون کرایه تعبیر می‎کنند و بیان می‎کنند که این زندان منجر به عادت به ارتکاب جرم می‎شود، گفت: زندان گرچه هزینه زیادی بر دوش دولت و نظام دارد ولی افراد را از حقوق مسلم که آزادی است صلب می‎کنند و کسی که در زندان است تابع مقررات است و در انجام امورات شخصی نیز باید بر اساس دستورالعمل‎هایی که در زندان وجود دارد باید عمل کند.

 

وی گفت: امروز اگر تهیه امکانات بهداشتی و درمانی در مجموعه زندان‎ها داریم از باب حقوق شهروندی است و فرد زندانی همانند تمامی افراد جامعه از همه حقوق برخوردار است به جز حقوق آزادی و باید در رعایت صلب حقوق آزادی با وی برخورد کنیم.

 

مدیرکل زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان به آموزش در زندان‎ها تاکید کرد و متذکر شد: بازپروری زندانیان با مجموعه اقدامات تربیتی به منظور بازگشت به زندگی شرافت‎مندانه در خارج از زندان دنبال می‎شود و دستگاه‎های اجرایی و گروه‎های مردم‎نهاد در این مسیر همکاری می کنند.

 

رضوانی بیان کرد: توانستیم 25 تفاهم‎نامه با دستگاه‎های اجرایی داشته باشیم و با حمایت این دستگاه‎ها توانستیم کلاس‎های آموزشی و تربیتی را در زندان برگزار کنیم.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار