افتتاح دومین نمایشگاه عکس با موضوع آسیب های اجتماعی، رهاسازی ۶۵ میلیون بچه ماهی و کمبود تجهیزات اطفای حریق کردکوی از جمله خبرهای کوتاه امروز یکشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ دومین نمایشگاه عکس آسیب های اجتماعی با موضوعات طلاق، خشونت، کودکان کار، حاشیه نشینی، تکدی گری و فضای مجازی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافت.
در این نمایشگاه که تا ۶ تیر برپا است، ۲۰ اثر از ۱۳ عکاس گلستان به نمایش گذاشته شد.
**
مدیرکل شیلات گلستان از تولید و رهاسازی ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر خبر داد و گفت: نخستین بانک ژن ماهیان استخوانی نیز در گلستان راه‌اندازی شده است.
**
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: پارسال ۲۷۱ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال محصولات صنایع دستی استان گلستان فروخته شد.
**
۴۳۶ هزار و ۸۵۹ نفر معادل ۹۴ درصد از جمعیت مورد انتظار گلستان تا پایان خرداد ماه در پویش ملی غربالگری فشار خون شرکت کردند.
**
قدمنان فرماندار کردکوی با اشاره به شروع فصل خشک و گرمای تابستان و وجود مناطق صعب العبور جنگلی و کوهستانی و عدم تطابق امکانات و تجهیزات آتش نشانی در منابع طبیعی و اداره محیط زیست این شهرستان برای مقابله با بروز حوادثی احتمالی چون آتش سوزی، هشدار داد و گفت: برای پیشگیری از یک فاجعه زیست محیطی نیازمند تامین نیروی توانمند و آموزش دیده و استقرار بعضی از تجهیزات و امکانات مهم آتش نشانی در شهرستان هستیم.
**
مسابقات دوومیدانی چهارمین دوره المپیاد ورزشی استان گلستان دیروز شنبه در استادیوم ١٥ هزار نفری شهدای کریم آباد گرگان با شرکت بیش از ۱۸۰ ورزشکار برگزار شد که در پایان گنبدکاووس با ۵ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز در سکوی نخست قرار گرفت، گرگان با ۳ طلا، ۳ نقره و ۱ برنز در جایگاه دوم و بندرترکمن با ۳ طلا و ۳ نقره سوم شد.
**
نخستین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور از ۳ تا ۶ تیرماه در تالارفخرالدین اسعد گرگان برگزار می شود.
**
با پایان یافتن فصل پرورش کرم ابریشم امسال ۲۳۸ تن پیله تر کرم ابریشم در گلستان تولید شد.
تولید این محصول و افزایش ۲ برابری آن در مقایسه با سال قبل، حاصل توزیع ۶۵۲۵ جعبه تخم نوغان در بین ۵۴۰۰ خانوار نوغاندار استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار