معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان مجموع تسهیلات پرداختی در استان را ۳ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با این تسهیلات ۴۰ هزار و ۱۵۹ شغل در استان ایجاد خواهد شد که هر دستگاهی پیگیر این موضوع است.

 ۳ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در استان گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان 24 ؛ میرمحمد غراوی دیشب  در مراسم معارفه استاندار جدید گلستان، گزارشی از بهبود آمارها و شاخص های توسعه در استان ارائه داد و اظهارداشت: کارنامه استان در سال گذشته به ویژه در بخش رونق تولید و پرداخت تسهیلات، اشتغال و جذب سرمایه گذاری نسبت به سال های قبل روشن و موفقیت آمیز بوده است. سال گذشته نرخ بیکاری کشور حدود 12 درصد بود اما در استان با پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال این نرخ به 9.8 درصد رسید که جزو چهار استان برتر کشور بودیم.

وی گفت: سال گذشته 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف در استان توزیع شد که در خدمت تولید و اشتغال قرار گرفت. گلستان تا پایان سال گذشته 300 میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال روستایی و عشایری را جذب کرد و در جایگاه دوم کشور قرار داشت اما در 2 ماهه امسال به دلیل وقوع سیل نتوانستیم روند گذشته را ادامه دهیم و به جایگاه نوزدهم رسیدیم.

سرپرست سابق استانداری گلستان یادآور شد: برای حفظ و پایداری تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی نیز یکهزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شد. همچنین 60 درصد واحدهای تولیدی که اشتغال خود را از دست داده بودند دوباره راه‌اندازی شدند.

وی مجموع تسهیلات پرداختی در استان را 3 هزار و 505 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با این تسهیلات 40 هزار و 159 شغل در استان ایجاد خواهد شد که هر دستگاهی پیگیر این موضوع است. علاوه براین در بخش اشتغال نیز با اینکه برنامه ابلاغی به استان 19 هزار و 997 فرصت شغلی بود اما در پایان سال قبل 29 هزار و 501 شغل در استان ایجاد شد.

وی یادآور شد: طبق آمار بانک مرکزی تولید ناخالص داخلی استان در سال 94 حدود 14 هزارمیلیاردتومان بود که استان در جایگاه بیست و سوم کشور قرار داشت اما در سال های اخیر به ویژه سال قبل با افزایش پرداخت تسهیلات، شاهد جهش دراین شاخص خواهیم بود.

غراوی با اشاره به خسارت های چهار هزار و 800 میلیارد تومانی سیل به گلستان گفت: در بخش کشاورزی حدود 100 هزارهکتار از اراضی زیر آب رفت. در این زمینه بیش از 8 هزار پرونده تشکیل شده و تاکنون نیز 24 میلیارد و 780 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است. در این بخش دولت 132 میلیارد تومان بلاعوض به استان اختصاص داد تا پس از توزیع مرحله دوم نیز به استان پرداخت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار