معاون استاندار گلستان گفت: از ۱۳ هزار و ۳۸۲ پرونده واحدهای مسکونی و کمک‌های معیشتی، سه هزار و ۱۷۹ پرونده در بانک‌ها عقد قرارداد شده که تعداد آنها رو به افزایش است.

۱۳۳۰۰ پرونده برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان گلستانی تشکیل شد

به گزارش گلستان24؛میرمحمد غراوی صبح امروز درباره نوسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل اظهار داشت: روند ثبت پرونده‌های معیشتی، تعمیراتی و احداثی خوب است و از 13 هزار و 382 پرونده که در سامانه پایش ثبت شده سه هزار و 179 پرونده در بانک‌ها عقد قرارداد شده که تعداد آنها رو به افزایش است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان تأمین سیمان واحدهای مسکونی را به طور رایگان تقبل و تعهد کرده است و تاکنون نیز در استان حدود دو هزار تن سیمان توزیع شد. همچنین بنیادمسکن استان برای اینکه هزینه‌های ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زدگان کاهش پیدا کند میلگرد زیادی وارد استان کرد تا با قیمت پایین‌تر از بازار در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به کاهش تعداد دستگاه‌های اجرایی نظارتی بر روند پرداخت خسارت به سیل‌زدگان گفت: تعداد این دستگاه‌ها از 17 به پنج دستگاه کاهش یافته است تا روند پرداخت خسارت‌ها کوتاه‌تر شود.

وی با اشاره به تشکیل بیش از سه هزار و 300 فقره پرونده در استان برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی بیان داشت: تاکنون 15 هزار و 440 فرم خسارت کشاورزی در سامانه سجاد ثبت شد که بیش از 52 هزار هکتار از اراضی زراعی استان در این مناطق تعیین خسارت شده است.

غراوی با اشاره به اختصاص دومین مرحله از تسهیلات بلاعوض بخش کشاورزی به استان در آینده‌ای نزدیک یادآور شد: بیش از 50 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده پرداخت شده است. در عین حال پرونده‌های زیادی نیز برای پرداخت تسهیلات بانکی تهیه و به بانک‌ها فرستاده شد.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار