چهل ونهمین دوره کنکور سراسری در روز دوم خود در گلستان با رقابت داوطلبین تجربی آغاز شد.

دومین روز کنکور سراسری در گلستان + تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴؛ ماراتن چهل ونهمین دوره کنکور سراسری در روز دوم خود در گلستان با رقابت داوطلبین تجربی آغاز شد.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی  با 15هزار و 579داوطلب همچنان بیشترین نفرات رقابت را در کنکور سراسری همگام با سراسر کشور در استان در اختیار دارند.

 

همچنین 3 هزار و 964 نفر در گروه زبان بعد از ظهر امروز جمعه 14 تیرماه رقابت خود با سایر داوطلبان کنکور سراسری را آغاز می کنند وبا این رقابت پرونده برگزاری کنکورسراسری بسته خواهد شد.

در روز گذشته؛ دو هزار و 81 نفر در گروه ریاضی، 7 هزار و 573 نفر در گروه انسانی،و یک هزار و 565 نفر در گروه هنر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر باهم رقایت کردند .

 

در روز دوم این رقابت استاندار گلستان و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و جمعی از مسئولین از حوزه آزمون سراسری در گمیشان و آق قلا بازدید کردند.

هادی حق شناسدر حاشیه این بازدید در گفتگویی بیان کرد: برای نخستین بار کنکوردر گمیشان برگزار می شود و خوشبختانه فضای این برگزاری مناسب بود .

استاندار گلستان گفت: با وجود اینکه صدمه ای که سیل به تحصیل دانش آموزان زده است جبران ناپذیر است اما با همکاری فرمانداری ها و آموزش و پرورش کلاس های فوق العاده برای دانش آموزان کنکوری برگزار شد.

وی تصریح کرد: در گمیشان حدود 1400 دانش آموز و در آق قلا حدود 1500 دانش آموز در کنکور سراسری شرکت کردند

حق شناس یادآورشد: علیرغم اینکه دانش آموزان شهرستان آق قلا درگیر سیل بوده اند ولی میانگین معدل این دانش آموزان در بین 14 شهرستان مقام سوم را دارند و این نشان دهنده موثر بودن دوره ها و کلاس های فوق العاده می باشد.

 

به نگاهی به آمار ارائه شده از سوی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گلستان، در استان گلستان تعداد 30هزار و 862 داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کردند که از این تعداد 18هزار و 223 داوطلب زن و 12هزار و 639 داوطلب مرد هستند که 11و37 صدم درصد بیشتر از پارسال را نشان می دهد.

 گروه آزمایشی تجربی با 15هزار و 579داوطلب، بیشترین و گروه آزمایشی هنر با یک هزار و 565داوطلب، کمترین شرکت کننده را دارد.

گرگان با 9هزار و 29داوطلب بیشترین شرکت کننده را دارد.

بیش از 30 هزار 682 داوطلب گلستانی در آزمون سراسری امسال شرکت می کنند.

گفتنی است؛ نتایج اولیه آزمون دهه اول مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان پس از آن می توانند برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی اقدام کنند.

image_2019_7_5-12_13_30_823_r0K

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار