رییس پلیس راهور استان گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۲۴ هزار راننده متخلف اعمال قانون شدند و ۴ هزار جلد انواع گواهینامه نیز صادر شد.

اعمال قانون ۲۴ هزار راننده متخلف

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ فخری رییس پلیس راهور استان گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:اﺯ اﺑﺘﺪای ﺳﺎﻝ ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ ۷۳ ﻧﻘﻂﻪ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺧﻴﺰ ﺷﻨﺎﺳﺎیی و ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺭﻓﻊ اﻗﺪاﻡ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ که طی مکاتباتی که برخی ادارات انجام شده، برای رفع این نقاط تلاش می‌کنیم.

 
وی ادامه داد:طی این مدت ۲۴ هزار راننده متخلف اعمال قانون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ فخری افزود: ۴ هزار جلد انواع گواهینامه جدیدالصدور، تعویضی و المثنی صادر و تحویل مالکین شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تابستانه از ۳۱ فروردین ماه امسال در حال اجراست افزود:در این طرح از امکانات ۴۷ گروه خودرویی، ۲۰ گروه موتوری و ۲۵۰ نفر درقسمت معابر، نقاط پرتردد، تفرجگاه و نقاط حادثه خیز در شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

رییس پلیس راهور استان گلستان گفت: کاهش تصادفات در سال جاری محقق نمی‌شود مگر اینکه همکاری لازم را دستگاه‌های ذیربط و مردم با پلیس داشته باشند.

وی گفت: ازابتدای سال تاکنون، در تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ نفر برابر با ۴۸ درصد کاهش داشته است، اما در تصادفات جرحی ۱۴ درصد افزایش داشتیم که بیشترین آن مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است.

فخری گفت: ﺭاﻧﻨﺪﮔﺎﻧی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺟﺮﻳﻤﻪ ﺑﺎﻻی یک ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ و ﺩاﺷﺘﻦ ﺷﻜﺎﻳﺖ، ﺧﻮﺩﺭﻭی ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻮﻗﻴﻒ ﺷﺪه می ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ اﺟﺮاﻳﻴﺎﺕ ﭘﻠﻴﺲ و ﺑﺎ ﺩرﺩﺳﺖ ﺩاﺷﺘﻦ اﺳﻨﺎﺩ و ﻣﺪاﺭک و ﻛﺎﺭﺕ ﺳﺒﺰ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺮﺩاﺧﺖ ﻣﺒﻠﻎ خلافی از یک ماه تا یک سال اﻗﺪاﻡ ﻛﻨﻨﺪ.

بیشترین زمان وقوع تصادفات از ۴ بعدازظهر تا ۸ شب است

 

سرهنگ عبدی رییس پلیس راه استان گلستان نیز در این نشست گفت: تعداد مجروحین نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۵ درصد کاهش داشته است.

عبدی با بیان اینکه گلستان ۷۰ درصد راه فرعی و روستایی دارد افزود: بیشترین زمان وقوع تصادفات از ۴ بعدازظهر تا ۸ شب است و از مجموع وقوع تصادفات ۵۹ درصد آن مربوط به محور‌های اصلی و ۴۱ درصد آن مربوط به محور‌های فرعی و روستایی استان است.

وی گفت: ۳ علت وقوع تصادفات، ۲۸ درصد عدم توجه به جلو، ۲۰ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۲ درصد نیز تخطی از سرعت مطمئنه است.

عبدی گفت: امسال حدود ۲۸ هزار کلاه ایمنی رایگان با همکارای اداره حمل و نقل جاده‌ای گلستان در روستا‌ها توزیع شد.

وی همچنین گفت: ۸۸ درصد تصادفات در جاده‌های خشک، ۶ درصد در شرایط بارانی و ۵ درصد نیز در روز‌های ابری صورت می‌گیرد.

سرهنگ عبدی در پایان گفت:طی این مدت، ۶۸ درصد تصادفات دربین خودرو‌های سواری، ۱۴ درصد موتورسیکلت سواران، ۹ درصد وانت بار و ۱۷ درصد واژگونی خودرو و ۱۰ درصد خودرو با عابر پیاده صورتگرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار