مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان با اشاره به اجرای طرح طاها همزمان با سراسر کشور در استان گفت: بر اساس این طرح فقط برای کالاهای دارای نشان استاندارد مجوز عرضه داده می‌شود.

11 هزار واحد تولیدی صنفی مورد بازرسی قرار گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا نوروزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: عرضه کالا فقط با نشان استاندارد باید انجام بگیرد، بازرسان اداره کل استاندارد استان گلستان با بازدید از مراکز تولید و عرضه کالاها تنها برای کالاهای دارای نشان استاندارد مجوز عرضه صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح طاها از ابتدای تیر ماه همزمان با سراسر کشور در استان گلستان در حال انجام است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح این است که به مراکز عرضه مراجعه کنیم و برای ناامن کردن بازار از وجود عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد و با کیفیت پایین‌تر وارد میدان شویم.

* 11 هزار واحد تولیدی صنفی مورد بازرسی قرار گرفت

مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان افزود: شهروندان می‌توانند از سالم بودن علامت استاندارد بر روی کالاها اطمینان حاصل کنند، هر علامت استاندارد یک کد 10 رقمی زیر آن درج شده است مردم از طریق سامانه پیامکی 10001517 می‌توانند این کد ۱۰ رقمی را وارد کنند و نسبت به استاندارد بودن یا نبودن کالا اطلاع یابند.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار واحد تولیدی صنفی مورد بازرسی قرار گرفت، ابراز کرد: امسال نیز این طرح در استان گلستان اجرا می‌شود، اقدام دیگری که در این طرح صورت می‌گیرد خرید، نمونه‌برداری و آزمون محصولات است که آیا کیفیت علامت استاندارد بر روی کالا درج شده مناسب است یا خیر و این اقدام در آزمایشگاه بررسی می‌شود.

به گفته وی؛ علامت استاندارد احساس امنیت به خریداران کالا می‌دهد و اجرای طرح طاها در سراسر کشور تضمین کننده سلامت بازار خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار