مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان در گلستان راه اندازی می شود.

راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محبوبه رجب نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از جمله برنامه های اوقات فراغت کانون در تابستان طرح پویش فصل گرم کتاب است که تاکنون در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، رامیان و بندرگز برگزار شده است.

رجب نسب با بیان اینکه بنا داریم این طرح را در اکثر شهرهای استان برگزار کنیم، گفت: در این برنامه که در فضای باز مانند پارک ها و بوستان ها اجرا می شود فعالیت های کانون را به صورت میدانی انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌ها در تابستان برگزار شده و بر موضوعات محوری مانند «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی» و غیره تاکید دارد.

رجب نسب با بیان اینکه حاضر به همکاری با دستگاه های مختلف و سمن ها هستیم، اضافه کرد: درِ کانون برای مراوده و همکاری با سایر بخش ها باز است و اخیراً با دفاتر تسهیل گری نشست برگزار کرده و راه های همکاری را بررسی کردیم.

وی بیان کرد: نکوداشت مختومقلی فراغی را ویژه نوجوانان در گرگان برگزار کردیم و هدف از این کار صرفاً تجلیل نبود بلکه برنامه های کاربردی چون شیوه نامه ادبیات تطبیقی را تدوین کرده و اشعار این شاعر را با دیگر شاعران مقایسه خواهیم کرد.

رجب نسب افزود: چاپ آثار نوقلمان در این زمینه، ایجاد دبیرخانه ویژه کودک و نوجوان و احیاء کتب مختومقلی در کتابخانه ها از جمله برنامه های نکوداشت مختومقلی است.

برنامه دو پنجره

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: برگزاری مهواره های ادبی، جشنواره ملی سرود، جشنواره عروسکی، جشنواره پویانمایی انیمیشن، برنامه دو پنجره (با حضور مصطفی رحمان دوست) در گرگان و علی آبادکتول از جمله برنامه های شاخص کانون است.

وی با اشاره به اکران فیلم ضربه فنی که از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان بوده و مخاطبان آن نوجوانان هستند، افزود: موضوع اصلی این فیلم اخلاق در ورزش است و تاکنون در بندرگز، گنبدکاووس و گرگان اکران شده است.

رجب نسب اضافه کرد: آمادگی این را داریم که در همه شهرها فیلم ضربه فنی را اکران کرده و این نیازمند مطالبه گری مردم و همکاری سایر دستگاه ها است.

وی بیان کرد: نوجوان کارآفرین و حمایت از تولیدات نوجوان از دیگر اقدامات ما است تا فرهنگ کارآفرینی را به جامعه بشناسانیم.

رجب نسب گفت: از بهمن ۹۷ وارد این مقوله شده و از مراکز شهرستان ها خواستیم که حداقل ۱۰ اثر تولیدی نوجوانان را برای ما بفرستند و بزودی نمایشگاهی برای معرفی این آثار برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: این اقدامات باعث معرفی فرهنگ کارآفرینی شده و نوجوانان بخش درآمدزایی را هم هرچند به صورت اندک تجربه خواهند کرد.

رجب نسب توضیح داد: در این خصوص با اداره کل تعاون و فنی و حرفه ای وارد مذاکره شده و تبادل نظر با پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان را هم در برنامه داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: تلاش می کنیم با همکاری اداره تعاون، باشگاه کارآفرینان نوجوان را در گلستان راه اندازی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار