افزایش دمای شهرهای شرقی استان تا ۴۰ درجه، اقدامات فنی پلیس برای شناسایی عاملین قتل یک کشاورز علی آبادی و پرداخت ۹۲۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیل، از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان، طرح‌های تولیدی، اشتغالزایی و زیرساختی برای توسعه پایدار ۵۳ روستای استان اجرا می‌شود.

**
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت :۱۶ هزار و ۳۰۰ کشاورز معرفی شده به بانک‌ها در گلستان در مجموع ۹۲۰ میلیارد ریال غرامت ناشی از خسارت سیل دریافت کردند.

**
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز گلستان در مراسم آغاز به ساخت ۴ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در استان گفت: این خانه‌ها تا فروردین سال آینده آماده تحویل به خانواده‌ها می‌شود.

محمدباقر عسگری گفت: ۳۰ درصد از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت این واحدهای مسکونی توسط خیرین و مابقی هزینه‌ها از طریق تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض بنیاد مستضعفان و بهزیستی تأمین می‌شود.

**
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به حاکمیت جریانات جنوبی، دمای هوا در نقاط مختلف استان افزایش می‌یابد به طوری که در گرم‌ترین ساعت بیشینه دما در بیشتر شهرهای شرقی استان به ۴۰ درجه خواهد رسید.

**
معاون سیاسی امنیتی فرماندار علی آباد کتول از اقدامات فنی پلیس برای شناسایی عاملین قتل یکی از کشاورزان منطقه در روستای حسن طبیب این شهرستان خبر داد و گفت: بامداد یکشنبه سرنشینان یک دستگاه موتور سیکلت با حمله به یک کشاورز ۳۵ ساله در این روستا وی را با ضربات چاقو به قتل رساندند.

**
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در قالب طرح مسکن اجتماعی، ۴۰۰ هزار خانه ارزان قیمت در کشور برای حمایت اقشار کم درآمد ساخته می‌شود که چهار هزار واحد آن سهم گلستان است.

محبوبی افزود: در گلستان این خانه‌ها در قالب طرح‌های مشارکتی، بازآفرینی شهری و توافقنامه با اوقاف و وزارت دفاع ساخته می‌شود.

**
فرمانده انتظامی گمیشان از شناسایی انبار بزرگ دپوی گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یاورزاده گفت: پس از هماهنگی با مراجع ذیصلاح و در بازرسی از انبار مورد نظر، ۵۵ تن گندم و ۷۰ تن جو که به صورت غیرمجاز احتکار شده بود کشف شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار