نماینده مردم گرگان و آق قلا:

هزارجریبی با بیان اینکه بیش از هفت هزار واحد مسکونی در سیل اخیر در استان گلستان تخریب شده اند، گفت: روند احداث این واحدهای مسکونی بسیار کند و ضعیف است.

روند ساخت منازل آسیب دیده سیل کند است

به گزارش گلستان۲۴؛ «نبی هزارجریبی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد وضعیت مردم در مناطق سیل زده استان گلستان گفت: مردم در مناطق سیل زده گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان به خانه و زندگی شان  برگشته اند اما بر اساس آماری که استانداری اعلام کرده است، حدود بیش از هفت هزار واحد مسکونی در سیل فروردین تخریب شده اند و آمار خانه هایی که نیاز به بازسازی دارند نیز بیش از 10 هزار واحد مسکونی است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو هفته قبل کلنگ زنی پروژه 20 هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده متمرکز در استان گلستان به زمین زده شد که سپاه و بنیاد مسکن مجری کار هستند. در استان گلستان نیز کار برای احداث بیش از هفت هزار واحد مسکونی آغاز شده است اما روند کار بسیار کند و ضعیف است.

 

وی تصریح کرد: به هر حال ما چند ماه دیگر فصل سرما و آغاز بارندگی ها را داریم و معلوم نیست اگر روند کار به شکل فعلی ادامه داشته باشد، تکلیف مردمی که خانه هایشان تخریب شده است، چیست؛ در صحبتی که با استاندار جدید گلستان داشتم این موضوع را مطرح کردم که وی قول دادند روند احداث واحدهای مسکونی با سرعت پیش برود.

 

وی با بیان اینکه تلاش ها برای تسریع در کارها خوب است اما امکانات کم است، گفت: در حال حاضر با کمک بهزیستی و کمیته امداد و سایر نهادها لوازم خانه در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است اما بسیاری از آسیب دیدگان نیز از این لوازم برخوردار نشده اند که ما به بنیاد مسکن در روستاها و شورای شهر و فرمانداران در شهرها گفته ایم که نام کسانی را که کالا گرفته اند را خط بزنند تا به پرونده آنهایی که کالا نگرفته اند، رسیدگی شود.

 

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با هشدار نسبت به عدم لایروبی رودخانه گرگان رود و قره سو در استان گلستان گفت: لایروبی این دو رودخانه باید در استان گلستان جدی گرفته شود چرا که اگر در زمستان مجدد سیل بیاید، تکلیف استان گلستان معلوم نیست.

 

وی با بیان اینکه هنوز لایروبی این دو رودخانه شروع نشده است، تصریح کرد: اگر قرار است این دو رودخانه لایروبی شوند باید از همین الان کار آغاز شود، برخی کانال ها در اختیار وزارت نیرو و برخی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است که باید این دو وزارتخانه با هم کار را آغاز کنند.

 

هزارجریبی خاطرنشان کرد: لایروبی این دو رودخانه باید 30 الی 40 سال قبل انجام می شد که این اتفاق نیفتاد. در حال حاضر نیز در این زمینه جدیتی وجود ندارد و همین موضوع با توجه به باران های سیل آسا استان گلستان را تهدید می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار