مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: سرانه آب شرب روستاییان برای هر مشترک ۱۴۰ لیتر در شبانه‌روز است اما ما امکان تأمین این سرانه را نداریم و این میزان برای روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شود روزانه ۳ تا ۵ لیتر است.

مردم ۷۶ روستای گلستان به آب شرب دسترسی ندارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهزاد هرمزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با آبرسانی به 15 روستای استان تعداد روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می‌شوند به 76 روستا کاهش یافت.

وی افزود: سرانه آب شرب روستاییان برای هر مشترک 140 لیتر در شبانه‌روز است اما ما امکان تأمین این سرانه را نداریم و این میزان برای روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شود روزانه 3 تا 5 لیتر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به گلایه روستاییان درباره کمبود آبرسانی به روستاهای فاقد آب عنوان کرد: زندگی روستاییان با دامپروری گره خورده است و بخشی از آبی که در روستاها توزیع می‌شود به مصرف دام می‌رسد. این در حالی است که دستگاه‌های متولی باید تأمین آب بخش‌های دیگری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب شرب 28.5 درصد از جمعیت روستایی با مشکل مواجه هستیم، گفت: در تابستان تعداد روستاهایی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند به 280 روستا افزایش می‌یابد.

هرمزی خاطرنشان کرد: با شرایط اعتباری فعلی و تخصیص‌های هرساله حتی تا 20 سال آینده نیز آبرسانی به روستاهای بدون آب به پایان نخواهدرسید.

وی افزود: شهرستان‌های مراوه‌تپه با 26 روستا، گنبدکاووس با 16 روستا و کلاله با 10 روستا بیشترین تعداد روستاهای فاقد آب شرب بهداشتی را دارند.

مدیرعامل آب و فاضلا روستایی استان همچنین گفت: 66 روستای استان از جمله توشن، سعدآباد، چهارباغ، قرن‌آباد، آهنگرمحله و غیره دسترسی به آب شرب دارند اما زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی استان قرار ندارند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار