اعلام زمان برگزاری جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان، آغاز زیرسازی ۲۶ نقطه آسیب دیده جاده‌های سیل زده و تیمار و رهاسازی شش قطعه انواع پرندگان مصدوم در مرکز حیات وحش گناره گرگان، از جمله اخبار کوتاه روز سه شنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از میزبانی شهرهای گنبد و گرگان از جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در آبان ماه خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در گرگان و از ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

**
هواشناسی گلستان اعلام کرد دیروز مراوه تپه با ثبت دمای ۴۴.۴ درجه، گرم‌ترین شهر استان بود.

**

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های ترکمن و گمیشان: زیرسازی ۲۶ نقطه آسیب دیده جاده‌های تخریب شده بر اثر سیل این شهرستان آغاز شد.

۲۰ نقطه آسیب دیده دیگر جاده خواجه نفس - گمیشان حدود ۲۰ روز پیش مرمت و روکش آسفالت شده بود.

**
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۷ میلیارد ریال در راستای عملیات پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان هزینه شد.

**

اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از تیمار و رهاسازی شش قطعه انواع پرندگان مصدوم در مرکز حیات وحش گرگان خبر داد و گفت: این پرندگان پس از کسب توانایی پرواز و زندگی در طبیعت در زیستگاه‌های خود رهاسازی شدند.

**
معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش گلستان با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از فضاهای آموزشی مازاد استان گفت: در این راستا ۳۳ فضای آموزشی با ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا شناسایی شده که می‌توانیم با تغییر کاربری آن به فضای تجاری یا بهینه‌سازی فضای آموزشی، از این فضاها بهتر استفاده کنیم.

**

بیانی فرماندار کلاله گفت: پارسال ۱۹۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مراتع این شهرستان در آتش سوخت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار