ثبت ۲۸ فقره آتش سوزی امسال در منابع طبیعی استان، اختصاص ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زایی در گرگان و تکمیل فاز نخست موزه روستایی استان تا پایان سال از جمله خبرهای امروز چهارشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان رخ داد که به حدود ۲۰ هکتار از این اراضی شامل یک هکتار از عرصه‌های جنگلی ۱۹ هکتار از مراتع استان دچار خسارت وارد شد.

**

فرماندار گرگان گفت: در ۲ سال اخیر ۹۹۲ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال به این شهرستان تخصیص داده شد که این مبلغ برای اجرای ۵۹۴ طرح با اشتغال زایی هزار و ۴۳۸ نفر از محل تسهیلات روستایی، عشایری، فراگیر و خانگی هزینه شد.

**
فرمانده انتظامی علی‌آبادکتول از دستگیری سارق قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد که تاکنون به ۳۳ فقره سرقت اعتراف کرده، فقط از خودروهای مدل سال ۸۵ به پایین سرقت می‌کرد.
وی از کسانی که قطعات خودروهای آنان به سرقت رفته خواست برای شناسایی اموال خود به کلانتری ۱۱علی‌آبادکتول مراجعه کنند.

**
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه فاز نخست موزه روستایی گلستان تا پایان امسال تکمیل می‌شود گفت: ۸۰ خانه تاریخی در روستاهای استان شناسایی شده که در این موزه روستایی بازچینی می‌شود.

**
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به گرمای فصلی و ضرورت حفاظت از منابع ملی گفت: اقدامات لازم برای آمادگی در مقابله با حریق‌های احتمالی مانند تأمین نیروها و تجهیزات موردنیاز انجام شده و عرصه‌های منابع ملی به ویژه جنگل‌ها به صورت شبانه‌روزی پایش می‌شود.

**
احمدی فرماندار بندرگز گفت: شرایط مناسب آب و هوایی امسال سبب افزایش ۷ و نیم درصدی کشت برنج در این شهرستان شد و پیش بینی می‌شود ۱۳ هزار تن شلتوک از این مزارع برداشت شود.

او گفت: امسال در ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع بندرگز شالی کشت شده که سال گذشته این رقم ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار