تاکید استاندار گلستان بر لایروبی خلیج گرگان، استفاده ۸۶ هزار مهمان فرهنگی از مراکز اسکان استان , آغاز احداث مدرسه شش کلاسه در مناطق سیل‌زده از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه گستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حق شناس استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت محیط زیستی و اجتماعی خلیج گرگان گفت: بر اساس گزارش مشاور باید با تغذیه آب شیرین رودخانه ها و یا با لایروبی و استفاده از ظرفیت آب های شور، خلیج گرگان احیا شود.
وی گفت: یا باید آب شیرین از طریق قره سو و نکارود وارد خلیج گرگان شود که سد احداث شده بر روی نکارود مانع می شود و یا باید با لایروبی از ظرفیت آب شور در خلیج استفاده کرد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از پذیرش بیش از ۸۶ هزار نفر روز مسافر در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: ۱۷ پایگاه در گلستان مسوولیت اسکان مسافران تابستانه را بر عهده دارند.

**

فرماندار آق قلا از احداث  مدرسه روستای چن سولی این شهرستان  با مشارکت ۵ میلیارد ریالی خیرین صنف ابزار فروشان تهران به مساحت ۷۵۰ متر مربع خبر داد و گفت : این واحد آموزشی دارای  ۶ کلاس درس٬ دو کارگاه آموزشی، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

**
رییس حفاظت محیط زیست گرگان گفت: فردی که بهمن ماه سال گذشته اقدام به شکار یک راس مرال و تهیه عکس از شکار خود کرده بود، در مراجع قضایی به یک سال حبس محکوم شد.

وی گفت: این متخلف دارای دو مورد سابقه دستگیری در مناطق در حین جستجو برای شکارغیرمجاز و درگیری با مامورین منطقه حفاظت شده جهان نما است.

**

واحدهای صنعتی و اقتصادی و شرکت های تعاونی استان وظیفه بازسازی و مرمت ۹۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل گلستان را برعهده گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برای هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد که در مجموع ۲۷ میلیارد ریال برای بازسازی این واحدها مورد نیاز است.

**
در اولین جلسه هیأت مدیره دوره هفتم کانون وکلای دادگستری گلستان رضا سلیمانی به عنوان رییس جدید کانون انتخاب شد.

سلیمانی در دوره های سوم (میان دوره)، چهارم و ششم ریاست کانون وکلای دادگستری گلستان را بر عهده داشت.

**

مدیر زندان مرکزی گرگان گفت: مددجویان این زندان، زمین های بلااستفاده این مکان را به مساحت نیم هکتار (پنج هزار مترمربع) با استفاده از آب سطحی به زیر کشت شالی بردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار