سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اورژانس گلستان طی سه ماهه نخست ۱۹ مأموریت غرق شدگی داشته است.

اورژانس گلستان طی سه ماهه نخست ۱۹ مأموریت غرق شدگی داشته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا کمال غریبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سه ماهه اول امسال ۹۴ هزار و ۱۴۹ تماس به اورژانس گلستان برقرار شده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۸۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت اورژانس ۲۱ هزار و ۴۰۰ مأموریت داشته که از این تعداد چهار هزار و ۹۱۶ مأموریت تصادفی بوده و مأموران اورژانس چهار هزار و ۴۱۶ مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.

کمال غریبی با بیان این که ۱۰ نفر در این مدت قبل از رسیدن آمبولانس فوت کردند، گفت: ۵۶۲ مادر باردار به بیمارستان منتقل و ۱۰ نوزاد هم در زمان حضور تکنسین اورژانس در محل به دنیا آمدند.

وی با بیان این که مأموریت های اورژانس نسبت به سال های قبل افزایش پیدا کرده، ولی شاهد کاهش در تعداد تصادفات، مصدومان و فوتی ها هستیم، توضیح داد: تعداد تصادفی ها از هزار و ۶۴ مأموریت در سال ۹۷ به ۹۰۱ مأموریت و تعداد مصدومان پیش بیمارستانی از هزار و ۲۷۱ به هزار و ۲۷ مصدوم رسیده است.

کمال غریبی در خصوص مقایسه آمار ۹۷ و ۹۸ گفت: تعداد کل مأموریت ها از ۱۸ هزار و ۲۰۰ به ۲۱ هزار و ۴۰۰ مأموریت رسیده و تعداد مصدومان هم از پنج هزار و ۷۷ به چهار هزار و ۴۱۶ رسده است که کاهش را نشان می دهد.

وی تعداد غرق شدگی ها را ۱۹ نفر علام کرد و توضیح داد: پنج نفر در سیل، ۱۰ نفر در رودخانه، دو نفر در آب بندان، یک نفر در سد و یک نفر هم در استخر غرق شدند.

کمال غریبی در خصوص مأموریت های اورژانس هوایی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۶۰ سورتی توسط اورژانس صورت گرفته که ۴۰ پرواز آن در فروردین ماه و زمان سیل بوده است.

وی با بیان این که ۵۸ بیمار با اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شدند، گفت: بیمارستان های پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی گنبدکاووس، رسول اکرم (ص) کلاله، امیرالمومنین (ع) کردکوی، بقیه الله الاعظم (عج) علی آبادکتول و آل جلیل آق قلا امکان فرود بالگرد اورژانس را داشته و در گرگان هم بالگرد اورژانس در باند لشکر ۳۰ پیاده می نشیند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار