رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: یکی از اقدامات بسیار بزرگی که در حادثه سیل انجام شد و دغدغه مردم سیل‎زده را کاهش داد آن است که در حال حاضر اپیدمی بیماری‎های عفونی و گوارشی در استان نداریم.

اپیدمی بیماری‎های عفونی و گوارشی در گلستان وجود ندارد

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا فاضل صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، ضمن ابراز همدردی با مردم سیل‎زده استان گلستان و با گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: حدود 104 هزار نفر از مردم استان گلستان به طور مستقیم درگیر سیل بودند و در روزهای اولیه 8 تا 10 هزار نفر اسکان داشتند و از تعداد مردم اسکان‎یافته هر روز کاسته می‎شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 کمپ برای اسکان سیل‎زدگان گلستانی مستقر است، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 800 نفر در کمپ‎ها اسکان دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه در وهله نخست آموزش به مردم‎سیل‎زده را به روش‎های مختلف در دستور کار قرار دادیم، بیان کرد: در این مدت، شیوع اپیدمی اسهال در بیمارستان‎ها در مناطق سیل‎زده با مناطق غیرسیل‎زده تفاوتی نداشت و با افزایش قابل توجهی در مناطق سیل‎زده مواجه نبودیم.

فاضل با بیان اینکه پس از وقوع سیل آماده‎باش دوچندان شد و در وهله نخست هماهنگی برای ما مهم بود، اذعان کرد: یکی از اقدامات بسیار بزرگی که در حادثه سیل انجام شد و دغدغه مردم سیل‎زده را کاهش داد آن است که در حال حاضر اپیدمی بیماری‎های عفونی و گوارشی نداریم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر 30 تخت آماده‎باش برای اپیدمی بیماری وبا در مناطق سیل‎زده گلستان داریم و سه نیروی متخصص در این مناطق حضور دارند تا در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به بیان اینکه به طور میانگین در محل اسکان و کمپ‎ها، 10 هزار نفر از سیل‎زدگان اسکان داشتند، اذعان کرد: در پایان تعطیلات نوروزی حدود 38 هزار ویزیت در کمپ‎ها انجام شده و در حال حاضر این میزان در کمپ‎ها به 45 هزار و 917 مورد رسیده است.

*جمع‎آوری لاشه‌های حیوانات در مناطق سیل‎زده گلستان

فاضل با بیان اینکه جمع‎آوری مردار و لاشه حیوانات در مناطق سیل‎زده در اسرع وقت توسط  مورد توجه قرار گرفت، ابراز کرد: در شهر گمیشان و آق‎قلا هیچ نوع مردار و لاشه حیوانات وجود ندارد و مردم در صورت مشاهده لاشه حیوانات به شمار 1512 اطلاع دهند تا در راستای جمع‎آوری آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه 70 هزار قطعه لاشه مرغ در گمیشان و 170 هزار قطعه در آق‎قلا بود که جمع‎آوری شده است، یادآور شد: 3 هزار تن لاشه و دانه مرغ در یکی از شرکت‎های تولید مرغ در آق‎قلا وجود دارد و بخشی از آن تاکنون تخلیه شده و بخش دیگر آن هنوز باقی مانده و تنها دغدغه ما در جمع‎آوری لاشه مرغ در این منطقه است.

* ساختار درمانی گلستان پس از وقوع سیل در خدمات‌دهی دچار اختلال نشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه ساختار درمانی ما پس از وقوع سیل در ارائه خدمات دچار اختلال نشدند، تصریح کرد: در تأمین و دسترسی دارو بین سیل‎زدگان تنشی وجود نداشت که این یک اقدام مثبت محسوب می‎شود و نتیجه کار تیمی است.

فاضل از وقوع 887 مورد حیوان‎گزیدگی در مناطق سیل‎زده گلستان خبر داد و ابراز کرد: از این میزان هفت مورد مارگزدیدگی و مابقی سگ‎گزیدگی بود که برای افراد مارگزیده اتفاق خاصی نیفتاده و بستری کوتاه مدت داشتند.

وی در پایان بیان کرد: سیل، 26 میلیارد تومان به تجهیزات، زیرساخت‌ها و خانه‌های بهداشت استان گلستان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار