مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه شمال استان گلستان مستعد بیابانی شدن است، در ۳ سال اخیر اعتباراتی برای مقابله با این پدیده اختصاص یافته و امسال نیز این میزان اعتبار به ۲۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

 ۲۴ میلیارد ریال برای بیابان‌زدایی در استان گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان گلستان در کشور به عنوان استان سرسبزی شناخته شده و ما تلاش کردیم تا ثابت کنیم شمال گلستان نسبت به جنوب متفاوت بوده و شرایط بیابانی شدن را دارد.

وی افزود: بر این اساس از 3 گذشته توانستیم برای مقابله با بیابان‌زدایی در استان گلستان ردیف اعتبار باز کنیم و امسال در این خصوص 24 میلیارد ریال به استان گلستان اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس بیان داشت: کاشت درخت و ایجاد پوشش گیاهی در از بین بردن گردوغبار که ناشی از بیابانی شدن منطقه است نقش بسزایی دارد. تنها راه حل از بین بردن بیابان و به طبع گردوغبار تقویت پوشش گیاهی در شمال استان گلستان است.

وی با اشاره به وسعت 70 درصدی منابع طبیعی و ملی استان گلستان خاطرنشان کرد: 70 درصد وسعت استان را منابع‌طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و حفاظت، جلوگیری از تجاوز، آتش سوزی و شخم و شیار کار بسیار سختی است و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

قزلسفلو گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر حساسیت مردم نسبت به منابع طبیعی بیشتر شده و در آتش‌سوزی‌ها و جلوگیری از تجاوزات همکاری خوبی با منابع طبیعی داشتند.

وی یادآور شد: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابانی شدن اراضی، 3 چالش مهم در جامعه جهانی است که با مشارکت مردم و اجرای راهکارهای مناسب کاهش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان افزود: براساس نظر کارشناسان افزایش فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و مصرف سوخت فسیلی در سال‌های گذشته سبب افزایش 20 برابری گازکربینک در جو شده و این امر سبب تخریب 4 برابری پوشش گیاهی شده است.

وی با بیان اینکه تک تک افراد در تغییر اقلیم سهم دارند،بیان داشت: برای مقابله با تغییر اقلیم و گرم شدن بیش از حد کره زمین باید مبادرت به افزایش و توسعه فضای سبز در محیط زندگی خود هرچند کوچک کنیم.

قزلسفلو ادامه داد: کاشت درخت و ایجاد پوشش گیاهی سبب افزایش اکسیژن هوا شده و بسیار مهم و حیاتی است. پوشش گیاهی به صورت غیرمستقیم در ایجاد بارش‌ها هم تاثیرگذار است.

وی گفت: اجرای پروژه هایی مانند ترسیب کربن با کمک سازمان ملل باعث تلطیف هوا،تامین علوفه دام،کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم و حفظ منابع طبیعی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهارداشت: مردم برای ارتباط با منابع طبیعی و بیان هرگونه موضوعات و گزارشات می‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره 1504 یگان حفاظت محیط زیست تماس بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار