کنعانی گفت: انجمن‎ها و تشکل‎های مردم نهاد می‎توانند در حفظ محیط‎زیست به ما کمک کنند.

به‌کارگیری ظرفیت تشکل‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمدرضا کنعانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همزمان با روز میلاد با سعادت امام رضا(علیه‎السلام) که ضامن آهو بودند روز محیط‎ بان نامگذاری شده است.

 

مدیرکل محیط‎ زیست گلستان ادامه داد:‌ در سراسر کشور برنامه‎هایی برای تجلیل از این سبزپوشان حامی محیط‎ زیست برگزار می‎شود و در استان گلستان بر این اساس از محیط ‎بانان نمونه استان تجلیل شد.

 

کنعانی یادآور شد: محیط‎ بانان کار سخت و با خطرات زیادی روبه‎رو هستند و سال گذشته یکی از محیط‎ بانان ما در درگیری با متخلفان به شهادت رسیده است.

 

وی تاکید کرد: وظایف محیط بانان بیش از تعداد آنها در سطح استان است و با یک چهارم نیروهایی که باید در سطح استان گلستان بکارگیری شوند مناطق مختلف محیط زیست استان مدیریت می شود.

 

مدیرکل محیط ‎زیست گلستان بیان کرد: هیچ جامعه‎ای مثل محیط‎ بانان زحمت نمی‎کشند و 18 شبانه‎روز در ماه محیط بانان  کار می‎کنند و 12 شبانه‎روز در ماه استراحت دارند.

 

کنعانی افزود: در سازمان حفاظت از محیط‎ زیست هر آنچه برای محیط‎ بانان انجام دهیم کم است و انجمن‎ها و تشکل‎های مردم نهاد می‎توانند در حفظ محیط‎ زیست به ما کمک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار