مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت که بر اساس ارزیابی تامین اجتماعی، دو هزار و ۲۰۰ آسیب دیده سیل گلستان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که از این تعداد یک هزار نفر همچنان از این مقرری استفاده می کنند.

۱۲۰۰ سیل زده گلستان همچنان بیمه بیکاری می گیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر نیک نیا روز دوشنبه در نشست با رسانه های گلستان اظهار داشت: یک هزار کارگر دیگر که چند ماه از بیمه بیکاری استفاده کرده بودند، پس از بازگشت به محل کار سابق از شمول دریافت این مبالغ خارج شدند.

طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به ایرنا، خسارت اولیه سیلاب و آبگرفتگی های اخیر به بخش صنعت استان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود که در نتیجه آن، برخی واحدهای صنعتی تعطیل و کارگران آن به طور موقت بیکار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفته بود که بر اثر وقوع سیل، هفت هزار کارگر بخش های مختلف استان بیکار شدند.

وی به خدمات رسانی مستمر تامین اجتماعی به خانواده های معدنچیان زمستان یورت آزادشهر اشاره کرد و گفت: کارفرمای این معدن بیش از ۵۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار بود اما مقرری بیکاری برای خانواده های جانباخته برقرار شده و حقوق و بیمه آن ها بدون وقفه پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی گلستان افزود: همچنین برای مدت سه ماه به ۳۶۰ کارگر شاغل در این معدن، بیمه بیکاری پرداخت شده بود.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر واقع در شرق استان گلستان ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۶ منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند و بیش از ۷۰ نفر مجروح و مصدوم شدند. 

وی به پوشش خدمات بیمه ای در صنف خبرنگاران هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۳ خبرنگاران گلستانی از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند که از این تعداد ۵۰ نفر صاحبان نشریه و مابقی خبرنگاران و کارکنان آن ها هستند.
نیک نیا همچنین از بدهی ۱۹۰۰ میلیارد ریال کارفرمایان استان به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با وجود این حجم انباشته بدهی ها، ارایه خدمت به بیمه گذاران قطع نشده است.
وی گفت: گلستان ۴۷ هزار و ۵۰۰ کارگاه تولیدی کوچک و بزرگ دارد که برخی از صاحبان این واحدهای تولیدی به دلایل گوناگون بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت نمی کنند.
وی بیان کرد: علاوه بر آن،  ۱۶۰ هزار نفر در گلستان مشمول قانون معافیت سهم دولت شده و طبق آن، دولت ماهانه ۴۰۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار می شود.
مطابق قانون و برای حمایت از کارگاه‌های کوچک و جلوگیری از ورشکستگی این کارگاه‌ها که درآمد چندانی ندارند، دولت موظف شد بخشی از حق‌بیمه این کارگاه‌ها را به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار