مدیرکل تامین اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار نفر ماهانه از معافیت سهم دولت بهره مند می شوند، گفت: هم اکنون تامین اجتماعی گلستان ۱۹۰ میلیارد تومان از مردم طلب دارد.

تامین اجتماعی گلستان ۱۹۰ میلیارد تومان از مردم طلب دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر نیک نیا صبح دوشنبه در نشست صمیمی بررسی مشکلات بیمه ای اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: ۴۷ صنف در کشور مشمول قانون معافیت سهم دولت می شوند که در گلستان ۱۶۰ هزار نفر مشمول این قانون شده و بابت این موضوع دولت ماهانه ۴۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار می شود.

وی به موضوع ضریب پوشش بیمه ای تامین اجتماعی در کشور اشاره و بیان کرد: در گذشته ضریب پوشش بیمه ای ۲۵ درصد بود که هم اکنون به پنج درصد رسیده و در گلستات این ضریب ۶ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان افزود: هم اکنون تامین اجتماعی گلستان ۱۹۰ میلیارد تومان از مردم طلب دارد اما امسال به دلیل بدهی حتی بیمه یک نفر را قطع نکردیم.

وی ادامه داد: به تازگی بخشودگی جرائم قانونی برای کارگاه های تولیدی ابلاغ شده است و کارفرمایان کارگاه های تولیدی که از ۱۳ خرداد تا ۱۳ شهریور مراجعه کنند می توانند از این طرح استفاده کنند.

نیک نیا با بیان اینکه در گلستان ۴۷ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۳ هزار بازرسی از کارگاه های تولیدی، فنی و ... انجام شده است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار