مدیرکل شیلات استان گلستان از معدوم‌سازی 35 استخر میگوی آلوده در استان خبر داد و گفت: از مجموع استخرهایی که امسال در استان گلستان به بهره‌برداری رسید تعداد 35 استخر میگو آلوده به ویروس لکه سفید در گلستان معدوم شدند.

70 درصد استخرهای میگو در استان سالم هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدجواد قدس‌علوی صبح امروز اظهار کرد: تعداد 612 استخر میگو در استان گلستان به بهره‌برداری رسیده است که از این تعداد 35 استخر میگو آلوده به ویروس لکه سفید در گلستان معدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از استخرهای میگو در گلستان آلوده به بیماری لکه سفید هستند، تصریح کرد: متاسفانه 20 درصد از استخرهای میگو در استان آلوده و 80 درصد دیگر آن غیر الوده هستند.

*70 درصد استخرهای میگو در استان سالم هستند

مدیرکل شیلات استان گلستان با تاکید بر اینکه قطعا 70 درصد استخرهای میگو در استان سالم هستند، ابراز کرد: پرورش میگو در استان گلستان از سال 1390 آغاز شد و به علت وابستگی که به صنعت داشتیم تاکید ما بر آن بود که مباحث فنی و بهداشتی توسط سرمایه گذارها رعایت شود تمام دنیا در کنار بیماری پرورش میگو را انجام می‌دهند.

 

 

قدس‌علوی با بیان اینکه باید بیماری لکه سفید در میگو کنترل شود، خاطرنشان کرد: پرورش میگو با بیماری لکه سفید همیشه همراه هست و پرورش‌دهندگان میگو با این بیماری درگیر هستند که خوشبختانه شیلات گلستان نهایت استفاده را بعد از تایید شدن از آن استفاده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه کنترل بیماری لکه سفید در مزارع میگو استان گلستان انجام شد، اذعان کرد: یکی از اتفاقاتی که در گذشته در جنوب کشور اتفاق افتاد و منجر به بیماری لکه سفید در مزارع میگو شد متاسفانه پرورش‌دهندگان میگو جنوب کشور ناامید شدند و مزرعه را رها کردند و در نهایت محصول میگو به طور کامل از بین رفت ولی در استان گلستان این اتفاق نیافتاد و بیماری کنترل شد و شیلات و پرورش‌دهندگان میگو با تمام ظرفیت وارد میدان  شدند و نیز وارد میدان شدند.

* 4 استخر میگو در استان گلستان برداشت شد

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه بیماری لکه سفید میگو در بسیاری از مجتمع‌های جنوب کشور مشاهده می‌شود و در حال رشد است، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به برداشت‌های میگو که آغاز شده پرورش‎دهندگان میگو باید کارش را ادامه دهد و آن را رها نکند.

قدس‌علوی ابراز کرد: هرچه برداشت میگو در استان بالاتر رود به موفقیت بزرگتری دست خواهیم یافت اکنون 4 استخر میگو در استان گلستان برداشت شد و در این زمینه باید پرورش‌دهندگان به پرورش میگو ادامه دهند.

وی از رسانه‌ها برای انعکاس اخبار به روز قدردانی کرد و گفت: تلاش داریم از ظرفیت رسانه به خوبی استفاده کنیم رسانه را به عنوان مشاور خود می‌دانیم و رسانه‌ها به ما کمک می‌کنند تا بسیاری از کارهایی که ما نمی‌توانیم انجام دهیم با کمک آنها به انجام برسانیم.

 مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه از ظرفیت اقتصلاد مقاومتی در شیلات استفاده کنیم، ابراز کرد: چهار طرح اقتصادمقاومی در عرصه کشوری و سه طرح استانی در حوزه شیلات پیگیری می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار