آیت‌الله نورمفیدی گفت: خبرنگار باید شرایط واقعی کشور را در جریان باشد و درک کند.

خبرنگاران شرایط واقعی کشور را درک کنند/ ضرورت ایجاد امید در جامعه
به گزارش گلستان ۲۴؛ «آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی» شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیر مسئولان هفته‌نامه و روزنامه‌نگاران گلستانی اظهار کرد: اشکالاتی که در حوزه رسانه مطرح می‌شود  و با اصحاب رسانه هم عقیده هستم و خیلی از مسائل  نیاز به زمان دارد و هم خود متولیان در ایجاد خواسته‌های رسانه‌ها باید ایفای نقش کنند.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: ما انسان‌ها باید ببینیم کجا قرار داریم و اندازه و مقدار ما کجا است و اگر انسان اندازه و مقدار خود را در نظام هستی بداند مسلما دیدگاه دیگری پیدا می‌کند.


آیت‌الله نورمفیدی گفت: جایگاه اصلی ما از نظر جهان آفرینش کجا است و باید بیاندیشیم جهان بینی ما چیست و اگر به این نکته توجه کنیم دنیا گل و بلبل می‌شود.

 

وی افزود: خبرنگاران باید بدانند که منزلتشان کجا است و چه منزلتی دارند و باید چه کنند.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: خبرنگاری شغل بسیار حساسی است و منزلت بسیار مهمی یک خبرنگار دارد و در برخی کشورها خبرنگاران منزلت اجتماعی ویژه و خاصی دارند و وقتی وارد یک جلسه می‌شود همه حواس خود را جمع می‌کنند و خبرنگار را به عنوان یک ناظر بر منش خود می‌بینند.


آیت‌الله نورمفیدی متذکر شد: هر صنفی باید خود را بشناسد و باید بداند چکاره است، شرایط کشور ما شرایط خاصی است و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند ممکن است ذهنیت جامعه را نسبت به کلیت نظام و حاکمیت سست کند.


وی افزود: متاسفانه گاهی در داخل به مشکلات کشور دامن می‌زنیم و کارهایی انجام می‌دهیم که مردم تصور می‌کنند که همه در نظام خراب و یا ناکارآمد است.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه خبرنگار باید بیاندیشد که در این شرایط باید چه کند، متذکر شد: خبرنگار باید شرایط واقعی کشور را در جریان  باشد و درک کند.


آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه با وجود مشکلات پیشرفت‌های زیادی در کشور حاصل شده است، بیان کرد: ایجاد امید یکی از وظایفی است که در آن قرار داریم و این وظیفه برعهده هر کسی است که می‌تواند ایجاد فکر و اندیشه کند و شامل روحانیون، صدا و سیما و خبرنگاران می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: امروز کشور از جهاتی در شرایط خوبی قرار گرفته و امروز باید از نگاه خبرنگاران در ذهنیت جامعه دمیده شود.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نقد از الطاف عفیفه الهی است و در بین همه موجودات عالم خداوند تنها این وظیفه را بر انسان نهاده است، گفت: در استان مشکلات زیادی داریم و در دیدار با مسئولان استان درخواست داشتیم کارهای بزرگ انجام دهند و مسئولان و استاندار باید گره‌هایی که در استان وجود دارد را باید باز کنند.


آیت‌الله نورمفیدی گفت: خبرنگاران در باز کردن گره‌ها می‌توانند نقش داشته باشند و مشکلاتی که در استان است نه به شکل تخریب بلکه به شکل نقد باید مطرح شود.


وی افزود: در استان گلستان سرمایه‌گذار نمی‌تواند بیاید و به این شرایط باید خبرنگاران کمک کنند، در حوزه گردشگری، اقتصاد و ... خبرنگاران می‌توانند کمک کنند.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: باید ببینیم گیر کار کجا است و مشکل در استان چیست و چه کسی باید پاسخگو باشد و خبرنگار باید دنبال این موضوعات باشد.


آیت‌الله نورمفیدی گفت: برخی به جای حل مشکلات آدرس اشتباهی می‌دهند و تصور می‌کنم که دست این افراد با افرادی است که این مشکلات را به وجود می‌آورند و خبرنگاران باید جلوی این افراد را بگیرند.


وی افزود: بیان می‌شود که درآمد استان از میانگین کشوری کمتر است و این یعنی استان از نظر درآمد در رده‌های آخری بین استان‌های کشور است.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان به تنگنا‌های برخی افراد اشاره کرد و آن را خطرناک دانست و افزود: استاندار باید پیچ‌های مشکلات توسعه استان را باز کند.


آیت‌الله نورمفیدی گفت: نقد یک مطلب است ولی آلوده کردن فضا موضوع دیگری است که مانع پیشرفت استان می‌شود.

 

وی به مشکلات بیمه و شکابت از خبرنگاران اشاره کرد و  افزود: توصیه من به مسئولان این است که دوستانه خبرنگاران را بخواهند و اگر مشکلی است آن را مطرح کنند و به شکایات نکشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: همیشه توصیه ما به استانداران این بود که کاری کنند که تحرک در استان به وجود بیاید.

 

وی افزود: راه آهن ایران ترکمنستان، زهکشی و  آشوراده موضوعاتی است که اگر تحقق پیدا می‌کرد به اقتصاد استان کمک می‌کند و باعث تحول می‌شود‌.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار