برگزاری جشن روز خبرنگار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجم زیاد برنامه های مدیریت ارشد استان برای جبران عقب ماندگی ها، برگزاری نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام و قهرمانی ایران در مسابقات اسکواش غرب آسیا به میزبانی گرگان، از مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان گلستان بود.

خبرهای گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته و برای شرکت در چند رویداد فرهنگی به استان گلستان سفر کرد.

سیدعباس صالحی علاوه بر حضور در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت به علی بن موسی الرضا (ع) در گمیشان، به دیدار خانواده یکی از شهدای خدمت سیل این شهرستان رفت و در دومین روز سفر به این استان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار نیز شرکت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار چند وعده خوش هم به خبرنگاران داد و گفت که علاوه بر تلاش برای بیمه کردن همه خبرنگاران گلستانی فعال در سیل و ارایه تسهیلات به آنان، خانه دارن شدن خبرنگاران نیز در دستور کار قرار دارد.

صالحی همچنین از خبرنگاران و فعالان رسانه ای خواست بیشتر بر تولید محتوا و انتشار مطالب اختصاصی تمرکز کنند تا در روزهای افول و بحران کاهش مخاطب، دچار مشکل نشوند.

**

هادی حق شناس استاندار گلستان هفته گذشته علاوه بر حضور در جلسات متعدد کاری، به مناطق گوناگون گلستان رفت و همچنین به مناسبت روز خبرنگار در دفتر تعدادی از خبرگزاری ها نیز حاضر شد.

بخش عمده سخنان و تاکیدات مدیر ارشد استان، تلاش برای برون رفت از مشکلات به خصوص آسیب ها سیل، جلوگیری از خروج خام محصولات کشاورزی و تکیه بر راه اندازی صنایع تبدیلی و رفع بحران خلیج گرگان بود.

استاندار گلستان در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان گفت که گلستان دارای مزیت های نسبی فراوان در بخش های گوناگون است که به دلایل متعدد تاکنون بستر شکوفایی این استعدادها فراهم نشده است.

به گفته وی: خلق مزیت‌های نسبی مبنای توسعه است و به همین دلیل برخی استان ها برای قرار گرفتن در ردیف مناطق توسعه یافته اقدام به خلق و تولید مزیت های نسبی می کنند.

**

نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین از ۱۳ تا ۱۵ مرداد در گرگان برگزار شد. 

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به تبعات تجمل گرایی به عنوان آفت گسترش ازدواج جوانان گفت : ترویج عادت ساده زیستی راهگشای ازدواج های آسان در جامعه است.

وی گفت که برای اشاعه فرهنگ ازدواج آسان باید از ظرفیت موجود در آیین اقوام بهره گیری کرد.

**

تیم ملی اسکواش بزرگسالان ایران جام قهرمانی سومین دوره مسابقات قهرمانی اسکواش مردان غرب آسیا در گرگان را بالای سر برد.

در رقابت های انفرادی این مسابقات عبدالله التمیمی از قطر عنوان قهرمانی را کسب کرد و سجاد زارعیان از ایران نائب قهرمان شد و نخستین مدال تاریخ اسکواش بزرگسالان ایران در مسابقات آسیایی را به دست آورد.

**

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت که تعدادی از اعضای شورای شهر مناطق مختلف استان در امور شهرداری ها دخالت می کنند که تمام گزارشات این حوزه رصد و پیگیری می شود.

طیبه خلیلی اظهار داشت: بیشترین مداخله های مطروحه به استخدام اقوام تعدادی از اعضای شورا در شهرداری ها است که با گزارشات مردمی و رسانه ها تعدادی از این موارد رصد و جلوی سوء استفاده گرفته شد.

وی بکارگیری تعدادی از خویشاوندان دوره گذشته اعضای شورای شهر گرگان در شهرداری این شهر را تایید کرد.

**

جانشین حج و زیارت گلستان گفت که بازگشت حجاج این استان پس از پایان مناسک و اعمال این سفر معنوی از ۳۱ مرداد ماه آغاز می‌شود.

محمد رحیم ملاح اظهار داشت: حاجیان گلستانی در قالب ۲۶ کاروان و با ۱۶ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان خواهند شد.

**

مدیر کل اطلاعات گلستان با اشاره به ضرورت همراهی همه دستگاه های مرجع برای پیاده سازی هر چه مطلوبتر اطلس جامع امنیتی استان وعده داد: از ظرفیت اصحاب رسانه و خبرنگاران برای تبیین هر چه بیشتر شاخص های این سند استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: نقش آفرینی همه دستگاه ها و افراد مرجع در اجرای موفق سند جامع امنیتی استان امری بدیهی و لازم است در همین راستا به زودی با دعوت از صاحب نظران حوزه رسانه در تبیین مولفه ها و شاخص های منظور شده در سند جامع امنیتی استان به بحث و گفتگو خواهیم نشست. 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار