رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: بخشی از تفاهم‌نامه‌های ۲۳ هزار میلیاردتومانی دولت برای توسعه استان اجرایی می‌شود.

بخشی از تفاهم‌نامه‌های ۲۳۰۰۰ میلیاردتومانی دولت برای توسعه گلستان اجرایی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: یک‌هزار و 682 میلیاردتومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سفر سال گذشته دولت به استان تصویب شده بود که از همان زمان پیگیری‌ها برای جذب این اعتبارات آغاز شد.

وی افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلفی مانند کشاورزی، گردشگری، بهداشت و درمان و غیره تعریف شده است که دستگاه‌ها نیز باید اقدامات خود را برای برخورداری از این اعتبارات با شتاب بیشتری انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطرنشان کرد: بخشی از این تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌ها به مرحله اجرا نزدیک شده است. بخشی دیگر نیز در قالب پروژه‌های محوری استان از جمله طرح توسعه نیروگاه علی‌آبادکتول، پتروشیمی و غیره پیگیری می‌شود.

وی درباره اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های سفر دولت به گلستان که قرار است 23 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان انجام شود، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها با بانک‌های مختلف، صندوق توسعه ملی، بنیادمستضعفان و غیره به امضا رسیده است که امیدواریم بخشی از این تفاهم‌نامه‌ها تا پایان دولت دوازدهم اجرایی شود.

روزبهان افزود: این تفاهم‌نامه‌ها در بخش‌های مختلفی مانند رفع محرومیت در نقاط مختلف استان از جمله شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه، توسعه مناطق کم‌برخوردارتر، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای اقشار آسیب‌پذیر، توسعه زیرساخت‌های استان و غیره در حال پیگیری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار