استاندار گلستان گفت: ترجیح دستگاهای اجرایی باید استفاده از پیمانکاران و مصالح داخلی استان باشد.


دستگاه ها از پیمانکاران و مصالح داخلی استان استفاده کنند

به گزارش گلستان 24 ؛هاشمی استاندار گلستان در هشمین جلسه شورای فنی استان و همایش استانی عوامل نظام فنی و اجرایی گفت: ترجیح دستگا‌های اجرایی باید استفاده از پیمانکاران و مصالح داخلی استان باشد ودر حال حاضر شرایط دولت و بخش خصوصی خاص و سخت است و باید با درک متقابل شرایط آینده را تسهیل کرد.

وی ادامه داد: درآمد‌های تامین اجتماعی در گلستان ۸۰۰ میلیارد تومان است در حالیکه هزینه‌های این سازمان برای استان بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار گفت: در حوزه دارایی نیز درآمد‌های استان ۴۲۱ میلیارد تومان و هزینه کرد این سازمان برای گلستان ۴ برابر است.

وی گفت: تلاش ما از لحظه حضور در استان معطوف ساختن نگاه مدیران به ردیف‌های ملی بودجه بوده است و در حوزه‌های مختلف کشاورزی، راه سازی، آب و فاضلاب، توانستیم سهم استان را در بودجه سال آینده یک و نیم تا ۲ برابر افزایش دهیم.

استاندار گلستان افزود: باید پیمانکاران استان توانمندی‌های خود را ارتقا بخشند و ضمن رعایت اصول فنی به گرید‌های عالی دست یابند چراکه به لحاظ قانونی نمی‌توان راه را برای رقابت پیمانکاران خارج استان مسدود کرد و باید با افزایش توان داخلی استان اعتماد کارفرایان را جلب کنیم.

وی گفت: کمیته‌ای ۷ نفره تحت نظارت معاونت هماهنگی امور عمرانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و پیمانکاران تشکیل شود.

استاندار گلستان گفت: تمام فرصت‌های قانونی برای حمایت از پیمانکاران استان مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان حمایت‌های لازم را از این قشر صورت داد و آمادگی ارائه تسهیلات به پیمانکاران از محل اعتبارات رونق تولید وجود دارد.

انتهای پیام/م

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار