رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر اعتبارات اختصاص و لایروبی انهار صورت می‌گرفت با خسارت‌های سنگین سیل در آق‌قلا، گرگان و گمیشان مواجه نبودیم.

عدم اختصاص اعتبار برای لایروبی موجب سیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره قانون مدیریت بحران اظهار داشت: لایحه قانون مدیریت بحران کشور در سال گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و 28 بند آن به تصویب رسید و سپس به شورای نگهبان ارسال و 18 ایراد به این قانون وارد شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به این قانون 18 ایراد داشت و این موارد در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، اصلاح شد و در صحن علنی مجلس مجددا به رای گذاشته شد و در حال حاضر نیز 20 روز است به شورای نگهبان ارسال شده است و امیدواریم دیگر ایرادی نداشته باشد و قانون ابلاغ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: قانون مدیریت بحران یک قانون جامعی است و در 5 سالی که بنده در مدیریت بحران کشور حضور داشتم مقداری نقایص این قانون مشخص شده بود که با حضور کارشناسان، نخبگان و دلسوزان در جلسات متعدد در مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های مختلف تدوین و نهایی شد.

نجار بیان داشت: با توجه به اینکه کشور ما حادثه‌خیز است؛ بنابراین نیاز به یک قانون مدیریت بحران جامع و کامل داریم و باید اصول کار خود را بر پیش بینی و پیشگیری از بحران قرار دهیم.

وی بیان داشت: عمدتا ما پاسخ‌محور هستیم نه ریسک‌محور. اگر اعتبارات داده می‌شد و لایروبی انهار صورت می‌گرفت با خسارت‌های سنگین سیل در آق‌قلا، گرگان و گمیشان مواجه نبودیم، اما حاضر شدیم خسارت‌های سنگین را در کشور پرداخت کنیم.

نجار با اشاره به اینکه برآوردهای خسارت سیل اخیر بیش از 35 هزار میلیارد تومان است، گفت: اگر پیشگیری و پیش بینی لازم صورت می‌گرفت و ریسک‌پذیر بودیم و لایروبی انجام می‌شد، قطعا با چنین خسارت سنگینی مواجه نمی‌شدیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در قانون مدیریت بحران موضوع مسائل مالی و اجرایی برای پیشگیری دیده شده است و به استان‌های معین تعیین تکلیف شده است تا اقدامات لازم را انجام دهد و افراد داوطلب را برای کمک به حادثه‌دیدگان اعزام کند.

نجار گفت: اگر در صورت بروز حادثه‌ای، امدادگری دچار حادثه شود و جان خود را از دست بدهد، شهید راه خدمت محسوب خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار