معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری گفت: بیش از 30 برنامه به‎مناسبت روز جهانی گردشگری در گلستان برگزار می‎شود.

اجرای بیش از 30 برنامه به‎مناسبت روز جهانی گردشگری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری عصر سه‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: هر ساله در اسفندماه اجلاس سالیانه راهنمایان گردشگری در کشور برگزار می‎شود و تمام راهنمایان تورها و گردشگران در استانِ میزبان جمع می‎شوند که استان گلستان به همراه چند استان کاندیدای میزبانی این اجلاس است.

وی، از برگزاری تورهای آشناسازی در استان گلستان خبر داد و گفت: در نیمه دوم سالجاری دو تور آشناسازی ویژه دفاتر هدف در استان اجرا خواهد شد که استان‎های تهران، خراسانرضوی و استان‎های مرکزی کشور هدف ما هستند.

معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین از اجرای طرح سفرهای آسان برنامه‎ریزی شده (ساب) در قالب دو بسته سفر در گلستان خبر داد و متذکر شد: طرح جشنواره‎های تابستانی هیرکان از دیگر طرح‎های ما است که از 23 تا 29 مردادماه با برنامه‎های متنوع در استان گلستان برگزار می‎شود و این نام به واسطه ثبت جهانی «جنگل‎های هیرکانی» است و مسافرانی که در این برهه در استان حضور داشته باشند تا 50 درصد از تخفیف واحدهای اقامتی و گردشگری بهره‎مند خواهند شد.

تجری به وقوع سیل ویرانگر در ابتدای سال جاری در گلستان اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم با اجرای این طرح‎ها در راستای جذب گردشگری به استان گلستان کمک کنیم تا شرایط مناسبی برای میزبانی از مسافران و گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری یادآور شد: امسال روز جهانی گردشگری با ماه محرم و صفر مصادف شده اما با حفظ حرمت این ایام سعی خواهیم کرد برنامه‎ریزی خوبی برای این روز داشته باشیم که بیش از 30 برنامه به‎مناسبت روز جهانی گردشگری در گلستان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان متذکر شد: در چند سال گذشته هرگاه سخن از رونق گردشگری به میان می‎آمد این مسأله در ذهن متبادر می‎شد که آیا واحدهای اقامتی و پذیرایی و راهنما و تورهای گردشگری در استان وجود دارد اما خوشبختانه امروز بخش قابل توجهی از زیرساخت‎های حوزه گردشگری در گلستان فراهم است گرچه در استان گلستان که گردشگری جزو اولویت‎های توسعه آن به‎شمار می‎رود تا رسیدن به نقطه ایده‎آل فاصله دارد.

* بیش از 60 راهنمای گردشگری مسلط به زبان خارجه آلمانی، روسی، عربی و ... در استان گلستان فعالیت می‎کنند

تجری اذعان کرد: در چند سال گذشته راهنمای گردشگری دارای مجوز نداشتیم اما در حال حاضر بیش از 60 راهنمای گردشگری مسلط به زبان خارجه آلمانی، روسی، عربی و ... در استان گلستان فعالیت می‎کنند.

معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یکی از نقاط قوت استان گلستان را اکوتوریسم و طبیعت‎گردی دانست و بیان کرد: یکی از ظرفیت‎های حائز اهمیت در گلستان وجود اقوام است و تنوع جغرافیایی و اقوام موجب شده تا در سبک و معماری و ارائه خدمات تنوع داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز در کنار زیرساخت‎هایی که با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده جاذبه‎های شاخص استان گلستان آب، برق و امکانات اولیه نیز با اعتبارات دولتی قوت گرفت و این مهم شرایط پذیرش مسافران در استان گلستان را بیشتر کرد.

تجری، بر ضرورت معرفی بیشتر ظرفیت‎های گردشگری استان گلستان تأکید و ابراز کرد:به طور قطع در این معرفی رسانه‎ها نقش به‎سزایی دارند، می‎توان از طریق شبکه‎های اطلاع‎رسانی ظرفیت‎ها و زیرساخت‎های مستعد استان گلستان را به مردم ایران و حتی خارج از کشور معرفی کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار