۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای جزیره آشوراده گلستان مصوب شد


۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای جزیره آشوراده گلستان مصوب شد

به گزارش گلستان 24 ؛ ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از پیامد‌های اصلی سفر اخیر هیئت دولت به استان گلستان جذب اعتبار بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان در بخش گردشگری استان گلستان بود که مصوب شد و ۱۰۰ درصد آن وصول خواهد شد.

کریمی افزود: از این مبلغ ۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به جزیره آشوراده، ۷ میلیارد تومان مربوط به روستای موزه قرق،۷میلیارد تومان هم مربوط به موزه گنبد و ۷میلیارد تومان هم برای دیوار دفاعی گرگان مصوب شد.

وی افزود: اعتبارات مصوب شده در جزیره آشوراده در بخش تامین زیرساخت‌های اولیه این مکان و راه دسترسی به آن در اولویت استان است.

وی همچنین در خصوص طرح‌های کنگ زنی و افتتاح آن‌ها با حضور مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در این سفر افتتاح حدود ۱۶۰ میلیارد تومان در بخش افتتاح هتل‌هایی مانند هتل کوهستانی در نوده خاندوز، برجیس در خان ببین، متل انجیلو در خان ببین و همچنین هتل آکام در آزادشهر بوده است افتتاح شد.

وی ادامه داد:همچنین به میران ۱یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هم طرح‌هایی هم کلنگ زنی شد.

کریمی هم به بوم گردی و نوروزگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ خانه بوم گردی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی مورد بهره مندی قرار گرفت و تا پایان سال هم افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: طرح‌های مهمی مانند گردشگری ملل، آرمان طبیعت تا کنون سرمایه گذاری شده و این روند در حال افزایش است تا مشکلات آن رفع شود.

کریمی افزود: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران از نوروزگاه‌های استان در سنوات گذشته، امسال نیز در هر ۱۴ شهرستان این طرح اجرا می‌شود و تمام زیرساخت‌های اقامتی برای سفر‌های نوروزی آماده است.

وی همچنین به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت:برنامه‌های متعددی با کمک دستگاه‌های اجرایی مد نظر است که یکی از این‌ها نمایشگاه دستاورد انقلاب است که از ۱۲ بهمن تا ۱۶ در گرگان برگزار خواهد شد و از دیگر برنامه این سازمان حضور هم استانی‌های ما در نمایشگاه بین المللی تهران در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن است که برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار