مرکز درمانی ناباروری «نهال» بعد از افتتاح در بیمارستان دزیانی و چند ماه پس از فعالیت، به دلیل کمبود زیرساخت‌ها تعطیل شد و امروز برای سومین بار با حضور معاون استاندار گلستان و جمعی از مسوولان در بیمارستان شهیدصیادشیرازی گرگان به بهره‌برداری رسید.

مرگ «نهال» در بیمارستان دزیانی و راه‌اندازی مجدد در صیاد شیرازی گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مرکز درمان ناباروری نهال بعد از افتتاح چندباره در بیمارستان دزیانی که سوژه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت صبح امروز در بیمارستان صیادشیرازی گرگان با حضور عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان به بهره برداری رسید، این مرکز درمانی یک بار در زمان مسوولیت تقی ریاحی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان و این بار در زمان عبدالرضا فاضل رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید.

* درمان ناباروری بعد از اشتغال دومین مطالبه مردم گلستان از دولت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص راه‌اندازی مرکز درمانی ناباروری نهال در بیمارستان صیاد گرگان گفت: راه‌اندازی این مرکز برایم هیجان انگیز است برای اینکه سالها در حوزه درمان دانشگاه در خدمت مردم بودم، در سال‌های 1384 الی 1387 و همزمان با سفرهای آن زمان دولت، مردم‌ نامه‌های مختلفی به تیم ریاست جمهوری می‌دادند یادم است اولی‌ترین نیاز مردم در حوزه درمان مربوط به ناباوری زوج‌های جوان بود که برای هزینه‌هایشان درخواست مساعدت می‌کردند.

عباس بدخشان با بیان اینکه نیاز مرکز درمانی ناباروری در استان گلستان احساس می‎‌شد، افزود: بعد از درخواست اشتغال بزرگترین نیاز مردم متعلق به ناباروری زوج‌های جوان بود، با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت یک پویش و بالندگی خاصی به برنامه‌ها در سطح کشور وارد شد.

* بیمارستان صیاد شیرازی گرگان جانمایی نخستین مرکز درمانی ناباروری بود

این مقام دانشگاهی ادامه داد: وزارتخانه بهداشت برنامه‌ای برای توسعه مراکز ناباروری تمهید کردند، بیمارستان صیاد شیرازی گرگان از همان ابتدا نخستین مرکز درمانی ناباروری بود که تمام مستندات سال‌های گذشته وجود دارد اما این مرکز بنا به دلایلی در بیمارستان دزیانی استقرار یافت، در حالیکه این مرکز ناباروری باید در مجاورت یک بیمارستان جنرال باید باشد.

بدخشان  افزود: با وجود شرایط و محدودیت‌های شدید مالی در حوزه وزارت بهداشت، اما همت گذاشته شد و این مرکز به بهره‌برداری رسید، مرکزی که به زعم وزارت بهداشت یکی از بهترین مراکز درمانی ناباروری در سطح کشور به لحاظ سازه و تجهیزات است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز امیدواری کرد با حضور پزشکان متخصص در گروه زنان، متخصصان ناباروری، جنین شناسی، و ارولوژی ان‌شاءالله این مرکز بتواند شادی فرزند را برای زوج‌های جوان نابارور هدیه کند.

وی با بیان اینکه در این مرکز خدمات درمانی ناباروری در سطوح مختلف یک، دو و سه ناباروری داده می‌شود، گفت: خدماتی در حوزه متخصصان زنان،  IUI، IVF در این مرکز انجام می‌شود، وزارت بهداشت بسته‌های حمایتی خوبی در نظر گرفته است، قسمت عمده‌ای از هزینه‌های دولتی را پوشش می‌دهد.

* درمان ناباروری در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان انجام می‌شود

در مرکز درمان ناباروری نهال درمان‌های پیشرفته، کمک باروری، انجماد تخمک، اسپرم و جنین، تعیین سلامت جنین قبل از لانه گزینی، تعیین جنسیت، درمان سقط مکرر و ... را در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان انجام می‌شود.

مرکز درمان ناباروری نهال دو بار در بیمارستان دزیانی انجام گرفت که به دلیل کمبود زیرساخت‌ها تعطیل و متوقف شد، زوج‌های جوان پیش از این مجبور بودند برای درمان ناباروری به مراکز خصوصی استان‌های مازندران و خراسان شمالی سفر کنند که هزینه‌های زیادی متحمل می‌شدند.

این مرکز ناباروری برای نخستین بار در تاریخ 28 تیر 1395 بدون حضور مسوولان شاخص استانی در کلینیک دزیانی گرگان افتتاح شد و دومین بار شهریور سال 1395 در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، یکبار نیز به صورت ویدوئو کنفرانس در سال 1396 راه‌اندازی شد و حالا در جانمایی جدید امروز به دلیل کمبود زیرساخت‌ها در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با حضور عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی استاندار گلستان افتتاح شد.

راه اندازی این مرکز درمانی دولتی موجب می‌شود زوج‌های جوان نابارور علاوه بر ممانعت از مراجعات متعدد به استان‌های همجوار، از پرداخت هزینه‌های کلان جلوگیری کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار