فاضل گفت: : با راه‎اندازی مرکز درمان ناباروری نهال تا کنون ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده درمان تشکیل شده است.

تشکیل پرونده ۲۳۰۰ زوج در مرکز درمان ناباروی نهال

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عبدالرضا فاضل» امروز (چهارشنبه 23 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری یکی از نیازهای استان گلستان بود و پیگیری‎های زیادی در این زمینه انجام شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: حدود 2 هزار و 500 تا 5 هزار زوج نابارور در استان گلستان داریم و برآورد ما این است که این عدد به 7 هزار و 500 زوج نابارور برسد.

 

فاضل بیان کرد: با راه‎اندازی مرکز درمان ناباروری نهال تا کنون 2 هزار و 300 پرونده درمان تشکیل شده است و این افراد برای درمان ناباروری نیاز به حضور در دیگر استان‎ها ندارند و در هزینه‎های آنها با توجه به اینکه این مرکز یک مرکز دولتی است صرفه‎جویی می‎شود.

 

وی تاکید کرد: نازایی جزو درمان‎های پرهزینه به شمار می‎رود و امیدواریم در این مرکز بتوانیم به زوج‎هایی که با این مشکل روبه‎رو هستند خدمات خوبی ارائه کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: درمان ناباروری یکی از درمان‎های نو به شمار می‎رود و نیاز به تکنولوژی خاصی دارد و 30 تا 40 درصد زوج‎های نابارور شانس دارند و هر بار شکست در باروری هزینه‎های زیادی را برای زوجین ایجاد می‎کند.

 

فاضل گفت: مدت 6 ماه برای ساخت این مرکز زمان طی شده و تقریبا 3 میلیارد تومان تجهیز و ساخت این مرکز هزینه در برداشته است و به استفاده از کادر پزشکی مجرب با به‎کارگیری از فوق تخصص رشته جنین شناسی و فوق تخصص نازایی توجه شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار