دکتر طیبی:

رییس جهاددانشگاهی در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهادانشگاهی در استان گلستان اظهار کرد: ما در مجموعه جهاددانشگاهی این باور را داریم که مشکل ما تولید علم و فن نیست، متخصص ایرانی توان انجام پیشرفته ترین کارهای علمی و فناورانه را دارد.

راه اندازی دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش به جهاددانشگاهی واگذار شده است

به گزارش گلستان24؛به نقل از ایسنا ، دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهادانشگاهی در استان گلستان بیان کرد: جهاددانشگاهی استان گلستان در سال 1388 راه اندازی شد و در همان زمان آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن توانمندی های جهاددانشگاهی بویژه در حوزه پزشکی و پژوهشی را به استان گلستان اعلام کردیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقداماتی که انجام می گیرد، از امکانات جهاددانشگاهی برای توسعه استان استفاده شود.
دکتر طیبی افزود: در گذشته با صحبت هایی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان داشتیم آمادگی خود را برای همکاری درخصوص نوع خاصی از سرطان در این استان اعلام کردیم.
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی، راه اندازی دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش به جهاددانشگاهی واگذار شده است.
وی با اشاره به افتتاح فاز نخست مجتمع جهاددانشگاهی استان گلستان، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این مرکز به آموزش اختصاص داده شده است.
دکترطیبی بیان کرد: اگر به دنبال پیشرفت کشور هستیم، باید اساس کارمان توسعه فناوری و علم خودمان باشد. به اندازه کافی استعداد در کشور وجود دارد که باید از این پتانسیل به خوبی در جهت توسعه کشور استفاده کرد.
رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: روز گذشته کارخانه بزرگ تولید سلول انسانی و محصولات سلولی در کشور با دانش فنی پژوهشکده رویان وابسته به جهاد دانشگاهی، با حضور با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و دکتر هاشمی، وزیر بهداشت افتتاح شد. محصول این کارخانه در حد استانداردهای بین المللی است و از محدود کارخانه های تولید سلول در دنیا است. این امر نشان می دهد ما توان انجام کارهای بزرگ را داریم.
همچنین در این مراسم، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان اظهار کرد: با راه اندازی این دفتر شبکه استانی بانک خون بند ناف در کل کشور تکمیل شد.
وی افزود: از خون بند ناف می توان در درمان برخی از بیماری ها بدخیم، خصوصا بیماری هایی که منشاء خونی دارند از جمله بیماری های تالاسمی، سرطان خون، نقص سیستم ایمنی و کم خونی های مادرزادی و ... استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان بیان کرد: در سال های گذشته توانستیم با ذخیره بیش از 95 هزار نمونه خون بند ناف در این مرکز، بزرگترین ذخیره سلولی را در منطقه و خاور میانه ایجاد کنیم.
ضرابی تصریح کرد: پیش از این نمونه ها از این استان توسط جهاددانشگاهی مازندران جمع آوری شد که از این پس این کار توسط جهاددانشگاهی استان گلستان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه جمع آوری خون بند ناف در زمان زایمان انجام می گیرد، عنوان کرد: متقاضیان گلستانی پیش از زایمان می توانند با مراجعه به دفتر بانک خون بند ناف در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان اقدام به ثبت نام کنند.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان خاطرنشان کرد: یکی از مزایای خون بند ناف، استفاده از سلول های آن برای هر کسی که تطابق ژنتیکی دارد، است. شانس تطابق برای برادر و خواهر 25 درصد و پدر و مادر 50 درصد است

 

ارسال نظر

آخرین اخبار